I loša reklama za Folksvagen znači profit

VW

Nemacki automobilski gigant, kompanija Folksvagen (VW), ostvarila je u trećem kvartalu ove godine neto dobit od 2,28 milijardi eura (2,49 milijardi dolara), iako je u poslednjih godinu dana pogođena velikim gubicima zbog svetskog skandala oko nameštanja podataka o emisiji štetnih gasova.

U ovom periodu ostvarena dobit Folksvagena nešto je manja od prognoza analitičara, koji su predviđali nivo od 2,45 milijardi eura. Međutim, za kompaniju ona predstavlja ogroman uzlet u odnosu na neto gubitak od 1,73 milijarde eura zabeležen u istom periodu prošle godine, prenosi agencija “Frans pres”.

Nemački proizvođač vozila, nekada predvodnik nemačke industrije, doživeo je najdublju krizu u svojoj istoriji, pošto je u septembru prošle godine priznao da je u 11 miliona svojih dizel motora u svetu instalirao softver za lažiranje podataka o emisiji štetnih gasova.

Još neprocenjen trošak ove afere, koji uključuje i kazne tržišnih regulatora i sudske troškove, doveo je do toga da VW prošle godine, po prvi put za više od 20 godina, uknjiži gubitak od 1,6 milijardi eura. Zbog sudskih sporova kompanija je bila prinuđena da odvaja određena novčana sredstava koja su do sada dostigla iznos od 18 milijardi eura.

Američki sudija je u prošli utorak doneo konačno odobrenje za nagodbu VW-a po kolektivnoj tužbi koja će kompaniju stajati 14,7 milijardi dolara, što je najveća takva nagodba jednog proizvođača automobila u celoj istoriji.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор