Iako su električna vozila sve prisutnija na svetskim drumovima, nove cene njihovog punjenja u Nemačkoj pokazuju da elektromobilnost postaje sve skuplja opcija, kao i da je njihova prednost u odnosu na benzince i dizelaše diskutabilna, bar kad su u pitanju realni troškovi.
Naime, kompanija Plugsurfing, koja tvrdi da poseduje najveću mrežu punjača za električne automobile u Nemačkoj, povećaće od 15. januara cene svojih usluga, pa će 1 kWh na njihovim punjačima sa naizmeničnom strujom (AC) koštati 49 centi, na brzim punjačima jednosmerne struje (DC) 69 centi, a na posebno brzim Ionity punjačima snage do 350 kW 1,09 evra po kWh.
Plugsurfing je do sada struju naplaćivao 44 centa na AC punjaču, 54 centa na DC punjaču i 84 centa na Ionity punjaču, a nagli rast cena opravdava povećanjem naplate PDV-a i prilagođivanjem troškova. Sem toga, u kompaniji kažu da će naplata direktno od Ionity-ja biti jeftinija i da će koštati 79 centi po kWh, piše Revijahak.
Primera radi, malom električnom automobilu Opel e-Corsa prema fabričkim podacima treba oko 16 kWh na 100 km, što u najjeftinijoj varijanti predstavlja trošak od 8 eura za 100 kilometara puta, dok sa dizel motorom i potrošnjom od 4 litre na 100 km, ova vožnja košta manje od 5 eura. Sem toga, punjenje ovog automobila na najbržem punjaču koštao bi više od 16 eura.
Ipak, ukoliko ne putuju daleko, Nemci svoje električne automobile mogu puniti i kod kuće, a potrošnja električne energije u domaćinstvu u proseku iznosi oko 30 centi po kilovat satu, ali čak i u tom slučaju troškovi vožnje e-Corse i Corse dizel ostaju vrlo slični.
Оставите одговор