U potrazi za adekvatnom zamenom za dizel motore, nemački Mercedes kreće da tržištu nudi sve više alternativnih pogonskih rešenja u svojim automobilima, pa tako u prodajne salone ovih dana stiže novi SUV „GLC F-Cell“ kojeg pokreću vodonične gorivne ćelije.
Mercedes je u septembru predstavio električni SUV EQC, u oktobru dva plug-in hibrida sa električnim i dizel motorom, a krajem ovog meseca započinje i sa prodajom automobila sa pogonom na vodonik. Ovaj automobil ima i mogućnost dopune baterija preko strujnih utičnica, pa se može reći da se radi o plug-in hibridnom automobilu, ali bez benzinskog ili dizel pogona.
U hibridnom režimu rada i sa punum rezervoarom od 4,4 kg vodonika GLC F-Cell može da pređe do 478 km. Na stanici za punjenje rezervoar se može dopuniti vodonikom za svega 3 minuta, otprilike za isto vreme potrebno kovencionalnom automobilu da dopuni rezervoar benzinom ili dizelom, a u velikoj je prednosti u odnosu na čisto električne automobile kojima čak i na brzim punjačima treba bar 20-ak minuta za delimičnu dopnunu baterija.
Sa potpuno napunjenim litijum-jonskim baterijama, ukupnog kapaciteta 13,5 kWh, ovaj automobil će u čisto električnom modu i sa potpuno praznim vodoničnim rezervoarom preći i do 51 km puta. Baterije i elektromotor od 211 ks (155 kW) su smešteni u zadnjem delu vozila, dok se sistem vodoničnih gorivnih ćelija nalazi pod haubom u prednjem delu. U Hybrid modu ovaj SUV snagu crpi i iz baterija i iz gorivnih ćelija, u F-Cell režimu koristi samo vodonik, dok ga u Battery modu pokreće samo struja iz baterija.
Prve isporuke Mercedesa GLC F-Cell kreću krajem oktobra, za početak u velikim nemačkim gradovima sa razvijenim mrežama stanica za punjenje vodonikom, poput Berlina, Hamburga, Frankfurta, Štutgarta, Minhena, Kelna i Dizeldorfa. Ponuda će podrazumevati neku vrstu lizinga koji će pokrivati potpunu servisnu podršku i održavanje vozila, kao i popravku kvarova koji se mogu javiti u periodu zakupa automobila.
U okviru programa H2 Mobility, Mercedes se, zajedno sa drugim proizvođačima i privrednim subjektima u Nemačkoj, trudi da proširi mrežu vodoničnih punionica sa sadašnjih 51 na 100 stanica, sa dugoročnim ciljem izgradnje ukupno 400 stanica, a sličan program se sprovodi i u nekim drugim evropskim zemljama, kao i u SAD i Japanu.
Оставите одговор