Bosch spremio inovacije za IAA sajam u Hanoveru

Nemački dobavljač tehnologija i usluga, kompanija “Bosch”, predstaviće u septembru na 67. sajmu “IAA Komercijalna” vozila u Hanoveru inovacije za budućnost transportnog saobraćaja, kao što su tehnologije za autonomnu vožnju, umrežavanje i elektrifikaciju komercijalnih vozila, povećanje efikasnosti i bezbednosti u logistici, smanjenje troškova, unapređenje lanca distribucije i olakšavanje posla vozača.

Digitalne kamere koje su razvili Bosch i “Mekra Lang” zameniće od sledeće godine dva velika retrovizora na spoljnoj strani kabine vozila, a slike će prikazivati u realnom vremenu na ekranima visoke rezolucije. Sistem prilagođava sliku u skladu sa situacijom: dugačak pogled na autoput, veliki ugao prikaza u gradskom saobraćaju i visok kontrast tokom noćne vožnje. Nova tehnologija će omogućiti nadogradnju već postojećih voznih parkova “EasyFit” sistemom sa četiri kamere izuzetno velikog ugla gledanja i slikom od 360 stepeni oko vozila.

Digitalna instrument tabla omogućava lakši rad konstantno proširujuće umreženosti, asistencije vozaču i infotejment funkcija u kamionima. Digitalni ekran će, kao dodatak konvencionalnim pokazivačima, prikazivati funkcionalne informacije, grafike planiranja rute, slike kamere za vožnju unazad ili uređaja za noćnu vožnju. Na ekranu će uvek biti prikazane informacije koje su vozaču u tom momentu potrebne, što olakšava vožnju i omogućava veće fokusiranje na put.

Novi migavci će u budućnosti vozačima kamiona pomagati prilikom skretanja u kompleksnim situacijama. Radar senzori će detektovati pešaka ili biciklistu u momentu i upozoriti vozača kamiona na moguć sudar, omogućavajući mu da blagovremeno zakoči i izbegne prepreku, prenosi “eKapija”.

Prepoznavanje mrtvog ugla vrše senzori za praćenje promena u kritičnim uglovima oko vozila, koji detektuju ostale učesnike u saobraćaju i upozoravaju vozača na svaku promenu, kao i na moguću nezgodu prilikom promene kolovozne trake.

Sistemi za automatsko naglo kočenje su obavezni u Evropi od jeseni 2015. godine za sve kamione sa teretom preko 8 tona. Bošovo rešenje kombinuje višenamenske kamere i radare instalirane na prednjem delu kamiona, koji detektuju i određuju brzinu kretanja vozila ispred, kao i njegov položaj u odnosu na vozilo kojim se upravlja. Ukoliko postoji rizik od sudara, sistem upozorava vozača, a ako on ne reaguje, sistem automatski pokreće naglo kočenje.

Sistem za pružanje pomoći pri promeni trake koristi kameru kako bi ustanovio da kamion nesvesno napušta kolovoznu traku i vibrirajući upravljačem upozorava vozača na opasnost. Ovaj sistem drži vozilo unutar trake čineći precizne upravljačke intervencije.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор