Utva kreće u proizvodnju “Sove”

Posle više od 30 godina pančevačka “Utva” je samostalno napravila novi avion „Sova“, koji je tokom današnjeg jutra uspešno završio svoj prvi probni jednosatni let na aerodromu u Pančevu.

Vodeći projektant na izradi ove letelice i rukovodilac razvoja i projektovanja u Utvi Aleksandar Petrović kaže da će u narednih 10 meseci biti gotova i sertifikacija ovog aviona, što će označiti i početak njegove serijske proizvodnje.

– Sova je jednomotorni niskokrilac, namenjen za obuku letača, sportsko i turističko letenje, avio taksi prevoz i panoramsko razgledanje. Može se koristiti i za obuku vojnih pilota, jer uz odgovarajuću opremu Sova može da nosi i naoružanje – objašnjava Petrović i dodaje da cena ovog aviona iznosi između 250.000 i 350.000 eura.

On je rekao i da je vrednost razvoja ovog aviona bila ispod milion eura i izrazio očekivanje da će letelica postići veliku popularnost na inostranim tržištima, kao i da će fabrika moći da odgovori na sve narudžbine kada je reč o broju letelica.

Po rečima pilota Zorana Španovića, Sova je letelica u kategoriji aviona tipa „Cesna“ i „Pajper“, a u potpunosti je produkt domaće pameti. Sova je, po njemu, konkurentan avion izuzetnih performansi i poseduje najmoderniju digitalnu opremu za let u svim uslovima, i danju i noću, a ima i mogućnost brze modifikacije. Takođe se može koristiti i za izviđanje, aero foto snimanje i druge operacije.

Program “41 M”, poznatiji kao Sova, finansiralo je preduzeće “Jugoimport SDPR” koje je od prošle godine većinski vlasnik Utve sa 97 posto udela u kapitalu. Za ovaj avion Utva je ugovorila projektovanje, modifikaciju, proizvodnju prototipa, ispitivanje i njegovu sertifikaciju.

Sova je u stvari modernizovana verzija baznog aviona „Utva 75″, koji je namenjen za početnu obuku, sportsko i turističko letenje. Sova je niskokrilac metalne strukture tipa ‘ljuska’, sa motorskom oblogom i terminezonima od kompozita. Avion je četvorosed konfiguracije “side by side“, sa fiksnim stajnim trapom, tipa tricikl, čija konfiguracija dozvoljava sletanje na asfaltne i pripremljene travnate piste.

Masa praznog aviona je 750 kilograma, dužina 7,11 metara, raspon krila 9,8 metara, a visina 3,14 metara. Pokreće ga četvorocilindrični motor sa vazdušnim hlađenjem i “constant speed“ elisom. Njegova maksimalna horizontalna brzina iznosi 230 km/h, snaga mu je 210 KS, a istrajnost aviona pri ekonomskoj brzini iznosi 4,2 sata.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор