Veštačka inteligencija za Daimlerova autonomna vozila

Kako bi stigli do rešenja za potpuno autonomnu vožnju u gradskim uslovima, nemačke kompanije „Bosch“ i „Daimler“ su, nakon definisanja potrebne računarske snage, odabrale američku tehnološku kompaniju „Nvidia“ za dobavljača platforme za veštačku inteligenciju (AI).

Drive Pegasus platformu Nvidie pokreće moćni procesor za veštačku inteligenciju uz sistemski program za procesuiranje algoritama vožnje, koje su Bosch i Daimler generisali koristeći metode mašinskog učenja. U saopštenju Boscha se navodi i da će mreža elektronskih upravljačkih jedinica moći da ostvari sto milijardi operacija u sekundi, prenosi „eKapija“.

Da bi se u gradskim uslovima omogućila autonomna vožnja potrebna je raznovrsna, redundantna arhitektura sistema i najviši nivo funkcionalne sigurnosti. Potreban je i visok nivo performansi za mrežu elektronskih upravljačkih jedinica, jer navigacija kroz gradski saobraćaj predstavlja veliki izazov. Ovakva mreža upravlja svim informacijama koje sakupe različiti radari, video, lidar i ultrasonični senzori. Na primer, samo jedan video senzor, kao što je Bošova stereo video kamera, generiše 100 gigabajta podataka na samo jednom kilometru!

U procesu zvanom fuzija senzora mreža upravljačkih jedinica kombinuje podatke prikupljene od svih senzora okruženja, u deliću sekunde pristupa tim informacijama i planira kretanje vozila. Ovaj proces srazmeran je osećaju dodira, kojem je potrebno između 20 i 500 milisekundi da stigne do mozga.

Veliki broj računskih operacija u kratkom vremenskom intervalu zahteva hlađenje mreže elektronskih upravljačkih jedinica, zbog čega su Bosch i Daimler razvili efikasan koncept zasnovan na rashladnoj tečnosti. „Mercedes-Benzova“ vozila sa pogonom na baterije već imaju ugrađen sistem hlađenja, tako da inženjeri većinu postojećih rashladnih tehnologija mogu da integrišu u mrežu elektronskih upravljačkih jedinica.

U aprilu prošle godine Bosch i Daimler su najavili da će udružiti snage u nastojanju da autonomna vožnja u gradskim uslovima postane moguća, a takva tehnologija će, kako su naveli, biti spremna za masovnu proizvodnju početkom sledeće decenije.

Dva nemačka industrijska giganta zajedno rade na širem području Štutgarta, kao i u Silicijumskoj dolini. Njihovi zaposleni zajedno rade na istim lokacijama, što im omogućava efikasnu razmenu informacija i brzinu u odlučivanju, navodi se u saopštenju Boscha.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор