Boš ima novu tehnologiju za spas dizelaša

Iz nemačke kompanije “Bosch”, kao jednog od najvećih snabdevača automobilskih kompanija delovima i komponentama, javljaju da su pronašli način za drastično smanjenje emisije azot-oksida, čime će biti zaustavljeno nestajanje dizel motora iz auto-industrije.

Azot-oksidi su među najštetnijim nusproduktima rada dizel motora. Zbog novih zakonskih ograničenja emisije ovih gasova, koja će stupiti na snagu 2020. godine, proizvođači automobila već uveliko razmišljaju o ukidanju dizelaša.

Međutim, prvi čovek Boscha Folkmar Dener najavljuje da dizel motori možda ipak imaju budućnost u auto-industriji. On je na redovnoj godišnjoj konferenciji za medije otkrio da je kompanija napravila „odlučujući proboj u dizel tehnologiji“.

– Nova tehnologija omogućava da dizel motori emituju svega 13 mg azot-oksida po pređenom kilometru. To je značajno manje od aktuelnog dozvoljenog limita koji iznosi 168 mg, kao i od novog ograničenja od 120 mg, koje će stupiti na snagu 2020. godine – rekao je Dener.

Iako detalji nisu poznati, kompanija navodi da nova tehnologija predstavlja kombinaciju unapređene tehnologije ubrizgavanja goriva i novorazvijenog sistema upravljanja vazduhom koji se koristi za rad motora, kao i inteligentnog sistema upravljanja temperaturom motora.

U Boschu ističu da je smanjenje emisije azot-oksida postignuto unapređenjem postojećih sistema i tehnologija i da nema potrebe za ugradnjom dodatnih komponenti koje bi povećale troškove proizvodnje, prenosi “b92”.

– Nova tehnologija je zasnovana na komponentama koje su već dostupne u auto-industriji, što znači da praktično može odmah da se primenjuje. Međutim, ona neće značajnije uticati na porast potrošnje goriva – rekao je Dener i poručio da u Bošu veruju da će dizel motori opstati u automobilma i u budućnosti, barem do momenta dok vozila na električni pogon ne počnu da se masovno proizvode.

On je pozvao i na veću transparentnost oko utvrđivanja emisija ugljen-dioksida, naročito kada je reč o električnim automobilima, kako bi vozači imali realnu sliku o tome koliko njihova vozila zaista utiču na promenu klime.

Bosch je jedna od kompanija koje su posredno učestvovale u “Volkswagenovom dizelgejtu”, zahvaljujući automobilskim komponentama koje je proizvodila za nemačkog auto-giganta. Iako nikada tokom trajanja dizelgejt skandala nije priznala nikakvu pogrešku, kompanija je na kraju morala da plati oko 330 miliona dolara zbog učešća u aferi.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор