BMW se sprema za hidrogensku eru

Predsednik Upravnog odbora BMW-a Oliver Zipse i član odbora odgovoran za razvoj Frank Weber predstavili su u kompetitivnom centru za vodonik u Minhenu politiku kompanije za proizvodnju sistema gorivnih vodoničnih ćelija.

Razlog za ovaj događaj predstavlja mala serija BMW iX5 Hydrogen automobila koji će od kraja ove godine biti testirani i demonstrirani širom sveta. Ovi automobili raspolažu kombinacijom vodoničnih ćelija i baterija visokih performansi, što bi, uz jedinstveni oblik pogonskog sistema, trebalo znatno da obogati portfelj kompanije za premium segment. Vizionarska i pionirska uloga BMW Grupe u ovoj tehnologiji usmerena je na postizanje raznovrsnijeg prelaza na mobilnost bez emisija štetnih gasova, piše Tportal.hr.

– Kao svestrani izvor energije, vodonik ima ključnu ulogu na putu prema klimatskoj neutralnosti. Takođe će značajno dobiti na važnosti što se tiče i lične mobilnosti. Mislimo da su vozila s pogonom na vodonik tehnološki idealno postavljena da se uklope uz električna vozila na baterije i upotpune sliku električne mobilnosti. Današnjim pokretanjem male proizvodnje gorivnih ćelija, demonstriramo tehničku zrelost ovog tipa pogonskog sistema i naglašavamo njegov potencijal za budućnost – poručio je Zipse.

Visoko efikasne sisteme gorivnih ćelija BMW će proizvoditi u svom internom centru za kompetencije za vodonik. Zahvaljujući tome, BMW je isprednjačio u razvoju vodonične tehnologije i smatra je obećavajućom za svoju sledeću generaciju vozila.

– Naš dugogodišnji istraživački i razvojni rad nam je omogućio da izvučemo najviše iz vodonikove tehnologije. Uspeli smo više nego da udvostručimo kontinuirani učinak gorivnih ćelija druge generacije u automobilima BMW iX5 Hydrogen, dok su se i težina i veličina drastično smanjile – dodao je Frank Weber.

Vodonična tehnologija jedan je od ključnih elemenata koji u modelu BMW iX5 Hydrogen stvara visoku kontinuiranu snagu od 125 kW (170KS). Gorivne ćelije su udružene sa električnim motorom pete generacije BMW eDrive tehnologije i baterijom visokih performansi, što obezbeđuje 275 kW (374KS).

Snažan pogonski sistem se sastoji od dva rezervoara za vodonik, gorivne ćelije i elektromotora, ugrađenih u BMW X5 platformu. Ovaj automobil već je uspešno demonstrirao svoje izuzetne sposobnosti, čak i na vrlo niskim temperaturama tokom poslednjeg kruga zimskih testiranja u Švedskoj početkom ove godine.

Naime, u gorivnoj ćeliji se odvija hemijska reakcija između vodonika iz rezervoara i kiseonika iz vazduha. Za svoj novi sistem gorivnih ćelija, BMW je razvio posebne vodonikove komponente, koje se odnose na kompresor velike brzine sa turbinom i visokonaponsku pumpu rashladnog sistema.

Inače, BMW nabavlja pojedinačne gorivne ćelije od kompanije Tojota, budući da dva proizvođača još od 2013. godine sarađuju na unapređenju vodoničnih pogonskih sistema. Ovi sistemi se proizvode tako što se pojedinačne gorivne ćelije prvo sastavljaju u sklop gorivnih ćelija, da bi se zatim na njih montirale i sve ostale komponente.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор