Nemački proizvođač vozila Volkswagen planira da do 2030. godine smanji emisiju CO2 svoje flote u Evropi za 40 procenata, zbog čega se sve više usredsređuje na proizvodnju električnih vozila.
Međutim, i pored toga kompanija namerava da nastavi da proizvodi i vozila sa najnovijom generacijom dizel motora koji koriste parafinska goriva, što će ih učiniti ekološki daleko prihvatljivijim.
Nova dizel goriva, koja sadrže biokomponente, omogućavaju značajne uštede u emsijama ugljen dioksida od čak 70-95 posto u poređenju sa standardnim dizel gorivom.
S tim u vezi, svi Folksvagenovi modeli sa 4-cilindarskim dizel motorima (TDI) koji su isporučivani od kraja juna ove godine (CW 25/21), odobreni su za potrošnju parafinskih dizel goriva u skladu sa evropskim standardom EN 15940.
– Upotrebom ekološki prihvatljivih goriva u odobrenim Volkswagenovim modelima omogućujemo kupcima širom Evrope da značajno smanje svoje emisije CO2, čim gorivo bude lokalno dostupno. Na primer, upotreba parafinskih goriva razumna je dodatna opcija posebno za auto-kompanije sa mešovitom flotom koju čine modeli sa električnim i konvencionalnim pogonima – objašnjava Tomas Garbe iz Folksvagenovog Odeljenja za fosilna goriva.
Inače, postoje goriva koja se prave od biološkog otpada i otpadnih materijala, kao što je to HVO (hidrotretirano biljno ulje) koje se može dodavati dizel gorivu u bilo kojoj količini. Međutim, ovakva goriva se takođe mogu koristiti i bez mešanja.
Za proizvodnju HVO goriva mogu se koristiti i biljke poput uljane repice, ali se maksimalna ekološka korist postiže samo ukuliko se koriste biološki ostaci i otpadni materijali kao što su upotrebljeno jestivo ulje, piljevina i slično. Ovakva goriva već su dostupna na tržištu, a njihov udeo bi se verovatno mogao povećati na 20 do 30 posto na energetskom tržištu drumskog saobraćaja u Evropi u narednih deset godina.
Parafinska dizel goriva mogu se naći pod različitim oznakama (C.A.R.E dizel, NEXTBTL, HVO), a na tržištu su dostupna i mnogo rasporostranjenija dizel goriva koja su u skladu sa zahtevima standarda EN590 i kojima je dodat parafinski dizel (Dizel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion, Aral Ultimate Diesel, itd). Ona se mogu koristiti u svim dizel motorima, čak i starijim generacijama.
Osim toga, predviđa se da će u budućnosti postojati i takozvana e-goriva kao što je PtL (Power-to-Liquid), koja će se proizvoditi iz regenerativnih izvora korišćenjem CO2 i električne energije. Sintetička goriva XtL ili X-to-Liquid, GtL i PtL mogu se u početnoj fazi proizvoditi iz različitih sirovina, a zatim se pomoću Fischer-Tropsch procesa pretvara u standardno usklađeno dizel gorivo, pri čemu se višak zelene energije može iskoristiti u procesu proizvodnje.
Оставите одговор