Građevinari preduzeća „Mostogradnja“ i „Goša Fom“ premostili su Veliku Moravu železničkim mostom na trasi Beograd-Niš, u sastavu „Koridora 10“.
Mostom su sada spojeni svi rečni stubovi, a ostala su da se povežu još dva kopnena stuba u pravcu od Jagodine ka Ćupriji i Paraćinu. Nadzornik ovih radova Nikola Stefanović očekuje da se tokom ovog meseca premoste i preostala dva stuba na kopnu, kao i spajanje mosta sa postavljenim kolosekom iz pravca Paraćina.
Izgradnju ovog mosta finansira Evropska investiciona banka. Inače, most je čelični, teži 2.400 tona i dug je 322,5 metara. Njegov raspon iznosi 52,5 metara i drži ga ukupno šest stubova, od kojih su dva rečna. Od predviđenih 322,5 metara mosta, do sada je urađeno preko 270 metara, a konstrukcija je podužno navučena preko rečnih stubova, prenosi agencija „Tanjug“.
Izgradnju ovog mosta 1. marta 2011. godine započeo je austrijsko-slovenački konzorcijum „Alpina – Meteorit“, koji je zbog stečaja prekinuo sve radove. „Goša“ i „Mostogradnja“ nastavili su radove na mostu 24. aprila prošle godine, prema sporazumu o izgradnji, koji su potpisali sa „Železnicama Srbije“. Vrednost poslova koje će obaviti ove dve domaće kompanije iznosi 2,5 miliona eura.
Most preko Velike Morave gradi se za dvokolosečnu prugu Gilje-Ćuprija-Paraćin, koja je već sa obe strane stigla do mosta. Reč je o pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 167 kilometara na čas, za čiju izgradnju je nadležna italijanska kompanija „Italiana costruzioni CAF“.
Оставите одговор