Nastavak radova na „Prokopu“

made-in-germany-rs-energoprojekt

Kompanija „Energoprojekt“ nastaviće od 3. decembra radove na izgradnji železničke stanice Beograd centar „Prokop“.

Prema ugovoru koji su 30. jula ove godine potpisale „Železnice Srbije“ i konzorcijum na čelu sa „Energoprojektom“, radiće se na rekonstrukciji i proširenju postojećih kapaciteta za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u stanici „Beograd centar“. Radovi će trajati 420 dana, počev od uvođenja izvođača u posao, a ugovorena cena ukupnog posla bez PDV-a iznosi 25,77 miliona eura, saopštila je ova građevinska kompanija, a prenosi agencija „Tanjug“.

Do sada je Prokop, odnosno buduća železnička stanica „Beograd centar“ funkcionisala za potrebe „Beovoza“. Nakon završetka radova, pored „Beovoza“, preko stanice „Prokop“ biće omogućen i međugradski i regionalni saobraćaj. Sve informacije sa izmenama moći će da se vide na peronima i kolosecima, u pothodnicima, galerijama, kao i u zgradi „Postavnici“, takođe planiranoj za rekonstrukciju, odakle se upravlja saobraćajem u samoj stanici.

Tek prošle godine stekli su se uslovi za nastavak ovih radova, koji će biti finansirani iz sredstava kuvajtskog kredita. „Energoprojekt“ je na konkurs izašao u konzorcijumu sa tri partnera izvan sistema „Energoprojekta“, a to su Privredno društo za građenje, remont i održavanje pruga „ZGOP“ iz Novog Sada, „ATM BG“ za radove na kontaktnoj mreži i „AŽD Prag“ za signalno sigurnosne sisteme. Iako je ugovor potpisan krajem jula, na snagu je stupio tek nakon što su „Železnice Srbije“, kao investitor, uplatile avans.

„Energoprojekt“ je najveća srpska građevinska firma i od osnivanja 1951. godine, razvio se u složen poslovni sistem sa aktivnostima u Srbiji i više od 70 zemalja sveta. Ova kompanija prisutna je na gradilištu „Prokop“ od 1996. godine, kada je potpisan Generalni ugovor sa Beogradskim železničkim čvorom, Železnicama Srbije, Gradom Beogradom i Republikom Srbijom, za izvođenje radova konstrukcije do kote 105 u železničkoj stanici „Beograd centar“.

Po tom ugovoru i nizu pripadajućih aneksa do sada su izgrađena četri koloseka: 9-i, 10-i, 5-i i 6-i, završeno je i delimično opremanje četiri perona, od trećeg do šestog, a omogućen je i prijem i otprema putnika na linijama „Beovoza“. Nakon izgradnje petog i šestog koloseka 2010. godine, nastao je ozbiljniji zastoj u radovima na stanici „Prokop“, zbog nedostatka investicija, navodi se u saopštenju kompanije „Energoprojekt“.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор