U profesionalnom razvoju pojedinca praksa ima važnu ulogu u sticanju dragocenog radnog iskustva, a ako je takvo stažiranje još i dobro plaćeno, zadovoljstvo je obostrano, pa je velika verovatnoća da će praktikanti ostati u takvoj kompaniji i nakon isteka prakse.
Nemačka automobilska industrija jedan je od najvažnijih sektora u državi, koji svake godine privlači brojne talentovane radnike. U takvim renomiranim firmama, kao što su Porsche, Mercedes i Bosch, pripravnici mogu da zarade nadprosečno, zbog čega su takve pozicije vrlo tražene i među zaposlenim studentima željnim karijere.
Naime, Nemačka ima dugu tradiciju u automobilskoj industriji i poznata je širom sveta po visokokvalitetnim i inovativnim vozilima. Ona je vodeća u razvoju, tehnologiji i proizvodnji i poseduje visok nivo stručnosti i specijalističkog znanja koje je visoko cenjeno, piše Feniks magazin.
Kako bi privukle i zadržale kvalifikovane radnike, ove firme, u poređenju sa mnogim drugim sektorima, nude atraktivne plate, a angažovani studenti i pripravnici takođe se mogu pohvaliti nadprosečnim primanjima. Prema informacijama specijaliziranog portala za plate kununu.com, primanja pripravnika u autoindustriji se kreću između 12.500 i 24.900 eura.
Kompanije Porše, Mercedes i Boš imaju odličnu reputaciju u svetskim razmerama. U ovim firmama plata zavisi od raznih faktora, kao što su vrsta prakse, trajanje prakse, ili u kojem sektoru ili odeljenju se praksa obavlja. Tako prosečna godišnja bruto plata za stalno radno mesto pripravnika u Mercedes-Benz grupi iznosi 17.000 eura, s obzirom na to da se, zavisno od iskustva, nivoa obrazovanja, lokacije i drugih faktora, ona kreće između 12.500 i 28.900 eura.
Pripravnici u kompaniji Porsche AG primaju nešto manje novca, budući da im u proseku godišnja bruto plata iznosi 15.800 eura, dok u Bošu pripravnici zarađuju još malo manje u poređenju s Mercedesom i Poršeom, u proseku 15.400 eura godišnje.
Оставите одговор