U sindikatu kabinskog osoblja (UFO) nemačke Lufthanze najavljuju novi trodnevni štrajk tokom novogodišnjih praznika, od ponedeljka do srede, koji će se prvenstveno odnositi na 30 aviona Lufthanzine ćerke kompanije Germanwings, ali za koji postoji mogućnost da će se proširiti i na druge filijale, pa i na samu matičnu kompaniju.
Sindikati pratećeg osoblja najvećeg nemačkog avioprevoznika doneli su odluku da se prvo štrajkuje samo u Germanwingsu, jer njegova uprava “ nije dala zaposlenima jasnu perspektivu za budućnost“. Naime, Germanwings još uvek posluje sa oko 30 aviona za Lufthanzinu filijalu Eurowings, ali je u planu da joj se u dogledno vreme potpuno pripoji. Sindikat je saopštio da dalji štrajkovi neće biti najavljeni pre 2. januara, ali je jedan od portparola dodao da bi se to moglo promeniti ako se menadžment Lufthanze ne pomeri sa svoje pozicije i ako nastavi da „doliva ulje u vatru“, a novi štrajkovi bi mogli biti mnogo duži, prenosi Dojče vele.
U sukobu menadžementa i sindikata radnika Lufthanze već je bilo štrajkova upozorenja u četiri Lufthanzine ćerke kompanije, a u samoj Lufthanzi u novembru se štrajkovalo dva dana, zbog čega je bilo otkazano 1.500 letova, a oko 200.000 putnikaje bilo pogođeno štrajkom. Prema rečima člana izvršnog odbora Lufthanze, Detlefa Kajzera, konflikt je za njih teško rešiv, jer UFO nedeljama odbija da pismeno saopšti svoje konkretne zahteve, zbog čega se tako ne može dalje, pa ni u arbitražu.
Sučeljene strane iznova ističu da se zalažu za najširi mogući dogovor o raznim temama u oblasti kolektivnog ugovora. Dogovor je već bio postignut u novembru, ali zbog uzajamnog nepoverenja do konkretnih rezultata ipak nije došlo. Lufthanza je u međuvremenu opozvala menadžerku kabinskog osoblja Betinu Folkens, koja se zalagala za umereniji kurs u pregovorima sa sindikatom.
Sindikat UFO, između ostalog, zahteva ukidanje već uručenih otkaza i tužbi protiv bivših i sadašnjih članova glavnog odbora sindikata, kao i sveobuhvatno suočavanje sa razlozima žestokih sukoba između mendžmenta i sindikata tokom proteklih meseci. Među zahtevima je i pravo na skraćeno radno vreme, jednokratnu isplatu za sve zaposlene u visini 1.500 eura, kao i plaćeno radno vreme za članove sindikata koji pregovaraju o kolektivnim ugovorima.
Prema pisanju Dojče velea, veoma napeto je i u Lufthanzinoj ketering firmi LSG Sky Chefs, koja će, prema najavama, najverovatnije biti prodata najvećem takvom servisu na svetu Gategroup iz Švajcarske, kojim upravlja jedan azijski fond. Budući da radnici ove Lufthanzine firme već znaju šta im se sprema, sindikat pokušava da dobije što više garancija i za oko 7.100 njenih zaposlenih, mada štrajk radnika kuhinja u Frankfurtu i Minhenu nije dao očekivane rezultate.
Nadzorni odbor Lufthanze je početkom decembra odobrio velike poslovne promene koje list Virtšaftsvohe promene naziva „novim razdobljem“ kompanije, koja će se „oprostiti od nekih tradicionalnih poslova i širiti svoj koncept sa više marki“. Promene čekaju i sektor servisiranja letilica, kojem su se obraćali i mnogi drugi avioprevoznici, ali ovaj posao Lufthanza sada sve više prebacuje na firme koje nastaju zajedno sa proizvođačem aviona, objašnjavaju stručnjaci.
Prema rečima predsednika uprave Lufthanze, Karstena Špera, najveći nemački avioprevoznik želi da okupi još više aviokompanija pod svoje okrilje. Naime, Lufthanza je već sad na čelu grupe Star Alliance koja okuplja 26 aviokompanija, a već duže vremena teži boljoj saradnji sa posrnulom italijanskom kompanijom Alitalia, iako ne želi i da je kupi. Šper kaže da je „rešenje u fondaciji“ koju bi s jedne strane finansijki punio nemački kapital i brinuo se da glavni brend Lufthanza ne izgubi prava na letenje koje ima kao nacionalni avioprevoznik, dok bi iznad Lufthanze bio celokupan koncern koji bi bio otvoren prema stranim investitorima.
Vrednost Lufthanze sada na tržištu deonica iznosi oko osam milijardi eura, što je vrednost samo dve trećine njene flote, a to je odlična prilika da je neko kupi. Međutim, iako oštre mere prema zaposlenima po pravilu povećavaju vrednost deonica, trenutna poslovna politika uprave Lufthanze i već hronični sukob sa zaposlenima nisu nešto što bi privuklo blagonaklone investitore, zaključuje DW.
Оставите одговор