Srpske firme koje su učestvovale na ovogodišnjem Međunarodnom Sajmu prehrambene industrije „Anuga“ u Kelnu, imale su gotovo 3.000 bilateralnih sastanaka sa potencijalnim partnerima i ugovorile nove izvozne poslove za 13 miliona eura.
Promociju 36 naših kompanija na ovoj globalno prestižnoj manifestaciji organizovale su Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS). Iz PKS poručuju da se na ovogodišnjem sajmu Anuga predstavio rekordan broj srpskih koje su svoju izvoznu ponudu predstavile u okviru dva nacionalna paviljona postavljena u dve hale, jednoj za promociju gotovih, a u drugoj za smrznute proizvode.
Neke naše kompanije po prvi put su promovisale svoje proizvode na ovom sajmu, a za ponudu naših firmi, kako navode u PKS, najviše su bile zainteresovne kompanije iz EU, SAD, Kanade, Rusije, Kine, Japana, Koreje i Indije. Sem toga, i sa predstavnicima zemalja Bliskog istoka takođe su održani važni sastanci tokom kojih su, kako kažu, otvorene šanse za nove poslovne aranžmane.
Inače, Anuga je najveći svetski sajam prehrambene industrije i najznačajniji za proizvođače širom sveta, koji se održava svake druge godine. Podaci pokazuju da je „Anuga 2023“, sa oko 140.000 stručnih posetilaca i 7.900 izlagača iz 118 zemalja, nadmašila sve dotadašnje manifestacije sličnog tipa. Udeo stranih izlagača iznosio je 94%, a rekordan je bio i udeo od 80% stranih posetilaca.
Na ovogodišnjoj Anugi poseban fokus je bio na KOŠER proizvodima, koji odgovaraju jevrejskim pravilima ishrane, kao i na HALAL proizvodima, koji su sve više traženi u Istočnoj i Zapadnoj Evropi, što daje prednost srpskim kompanijama koje poseduju ovakve sertifikate, jer njihovim proizvodima obezbeđuju dodatu vrednost i veću mogućnost plasmana na različita tržišta.
Оставите одговор