Srpska gejming industrija prihodovala 120 mil. €

Srpska gejming industrija, koja je iz godine u godinu sve privlačnija mladim stručnjacima, a trenutno zapošljava 2.000 ljudi, ostvarila je u prošloj godini prihod od 120 miliona eura, uz rast od oko 20 rocenata, prenosi eKapija.

Izvršna menadžerka SGA (Serbian Games Association) Kristina Janković Obućina kaže da je mladim profesionalcima ova industrija veoma privlačna zbog nesvakidašnjeg spoja kreativnih i tehničkih veština.

– U njoj rade ne samo programeri, već i razne vrste digitalnih i klasičnih umetnika (modelari, ilustratori, animatori), ali i gejm dizajneri, stručnjaci za marketing, akviziciju korisnika, razvoj poslovanja, HR. Većina njih mašta da hobi pretvori u karijeru, a to je ovde i te kako moguće. Ima i izazova, najviše za startape i manje timove, jer se do zarade dolazi tek nakon što završite projekat i igru predstavite tržištu, a taj put je dug obično između šest meseci i dve godine – priča Janković Obućina.

Ona je objasnila da zvaničnih prilika za finansiranje i podizanje investicija nema dovoljno, ali se, kako kaže, balans postiže nešto nižim troškovima proizvodnje tehnički i vremenski manje zahtevnih igara, što je odličan način za ulazak u gejming. Ona ističe da je trenutno velika potražnja za novim kadrovima i da je odličan trenutak da se krene u potragu za poslom u gejmingu.

– Koliko industrija raste svedoči i naša platforma SGA Poslovi, gde je u svakom trenutku otvoreno oko 100 pozicija. U poslednje vreme svakodnevno se pojavljuje mnogo igara, ali tržište je veliko, pa zahtevi uvek postoje. Igrači su jasno segmentirani po žanrovima koje vole (avanturističke igre, sportske, igre sa glavolomkama) i po platformama na kojima igraju, tako da, uz malo dobrog istraživanja, developeri jasno mogu da nađu nišu u kojoj će dobro promovisana igra naći put do igrača – kaže Janković Obućina.

Kako dalje objašnjava, uspešnost se, u slučaju većih naslova za PC ili konzole, uglavnom meri po broju prodatih primeraka, a u slučaju mobilnih igara meri se broj preuzimanja, ili zarada od takozvanih „in-app“ prodaja (transakcija unutra same igre). Ona je navela da su neke od naših uspešnijih igara Armed Heist, niškog tima Sozap, sa preko 10 miliona preuzimanja, igre beogradskog studija Two Desperados imaju preko 30 miliona preuzimanja, a Nordeusova igra Top Eleven prošle godine je premašila 250 miliona preuzimanja, što je, kako je istakla, svrstava u najuspešniju mobilnu sportsku igru na svetu.

– Pored pomenutih uspešnih mobilnih naslova izdvaja se i nagrađivana multimedijalna igra Golf Club: Wasteland, koja je nedavno na svim platformama doživela veliki uspeh. Ljubitelji „core“ igara mogu da dodaju na svoje liste želja avanturu Scars Above i sci-fi akciju Ripout, dve igre koje željno iščekujemo. Za one koji vole da odvoje malo više vremena i nostalgični su za simulator igrama, preporučujem i odlično ocenjivanu igru smeštenu u srednji vek, Going Medieval – navodi sagovornica eKapije.

SGA je pre tri godine oformilo osam osnivača, a nedavno su dočekali svog 100. člana, što je, kako kaže Janković Obućina, najbolji pokazatelj rasta industrije. Objavili su i novi sajt, a nastavljaju da rade na projektima sa sve širom mrežom partnera i prijatelja.

– U narednom periodu fokusiraćemo se na što precizniju podršku našim članovima, u zavisnosti od toga šta im je u kom trenutku potrebno, a sve to da bismo videli još više kvalitetnih igara iz Srbije objavljenih u narednoj godini – poručuje izvršna menadžerka SGA.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор