Devizni priliv Srbije od turizma dostigao je prošle godine 2,833 milijardi eura, što je za 11 posto više u odnosu na 2023. godinu, izjavila je direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Marija Labović na 46. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu.
Ona je istakla da je Svetska turistička organizacija ovaj rast deviznog priliva prepoznala kao jedan od najvećih na svetu, zbog čega se Srbija našla u top pet posto zemalja koje imaju tako izražen rast u turizmu, prenosi agencija Tanjug.
Na štandu Italije, zemlje partner ovogodišnjeg Sajma turizma, Labovićeva je razgovarala sa direktorkom Nacionalne turističke organizacje te zemlje Ivanom Jelinić, sa kojom je dogovorila buduću saradnju dve turističke organizacije. Kako je navela, na sastanku je razgovarano i kako zajedničkim aktivnostima da se dodatno poveća turistički promet između Italije i Srbije, budući da su po broju noćenja turisti iz Italije na 13. mestu u Srbiji u odnosu na druge strane turiste.
– Ove godine poseban akcent stavljamo na promociju banja, jer one su sastavni deo i aktivnog odmora i odmora u prirodi koji je traženi turistički proizvod među turistima. TOS je ove godine posebno za Sajam turizma izdao novu publikaciju vezanu za banje u Srbiji, a pored toga napravljen je i sadržajan multimedijalni program vezan za njih. Pored aktivnog odmora, TOS stavlja fokus i na kulturu, odnosno kulturno-istorijsko nasleđe, pa se na sajmu predstavlja naša igra „kolo“, kao i naivno slikarstvo Kovačice, s obzirom na to da je ono poslednje koje je ušlo na UNESCO listu naše nematerijalne kulturne baštine – rekla je Labovićeva i najavila da će predstavnici TOS-a imati niz bilateralnih sastanaka tokom sajma.
Pod sloganom „Jedna karta, bezbroj svetova“, ovogodišnji Sajam turizma trajaće do 23. februara. Pored zemalja koje su već tradicionalni gosti, na sajmu se po prvi put predstavljaju Venecuela, Panama, Ekvador i Estonija, a ponovo su se kao izlagači vratili Kipar i Severna Makedonija.
U halama 1, 1a, 2a, 2c i 4 Beogradskog sajma posetioci se mogu informisati o putnim aranžmanima, smeštaju, avio-kartama, kulturnom nasleđu, turističkim atrakcijama i svim drugim bitnim informacijama.
Tokom Sajma turizma, pod sloganom „Poslužite se“, tradicionalno se održava i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme „Horeca-oprema“, koji predstavlja posetiocima poslastičarski i pekarski program, opremu za bankete, pakovanje hrane, radnu odeću i obuću, posteljine i drugo.
Radno vreme Sajma turizma 20. i 22. februara je od 10 do 19 časova, a 23. februara od 10 do 18 časova. Cena pojedinačne ulaznice iznosi 700 dinara, grupne za najmanje osam osoba 500 dinara, a poslovne ulaznice koštaju 3.500 dinara, dok za parking po satu treba izdvojiti 200 dinara.
Оставите одговор