Kako je na regionalnom skupu „Level Up your IP:101 Strategies for Videogame Developers“ u Privrednoj komori Srbije (PKS) istaknuto, industrija video-igara je ogromna snaga razvoja Srbije, u kojoj 3.000 ljudi radi u 130 gejming kompanija čiji ukupni prihodi su prošle godine iznosili oko 125 miliona eura.
Prognoze govore da će broj gejmera u svetu uskoro dostići tri milijarde, a da će ova brzorastuća grana industrije 2026. godine vredeti oko 330 milijardi dolara. Zbog značaja i ubrzanog rasta gejming industrije u svetu, ključnu ulogu u daljem razvoju ovog tipa biznisa u našoj zemlji ima zaštita prava intelektualne svojine, smatra Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju u PKS.
– Sa više od 200 milijardi dolara godišnje, industrija video-igara u svetu i kod nas počinje da bude ogromna snaga razvoja. U Srbiji više od 130 kompanija zapošljava oko 3.000 ljudi u ovoj industriji – rekao je Vesović, a prenosi eKapija.
Prema rečima Vladimira Marića, direktora Zavoda za intelektualnu svojinu, 70-ih godina prošlog veka udeo tzv. nematerijalnih dobara, patenata, žigova i industrijskog dizajna u imovini preduzeća iznosio je 17%, dok danas taj procenat iznosi 85%. On je dodao da 5% BDP-a u Srbiji stvaraju upravo kreativne industrije, a polovina tog iznosa dolazi iz IKT sektora.
– Čitave privredne grane i industrije počivaju na intelektualnoj svojini. Svako moderno društvo zato mora da vodi računa o zaštiti intelektualne svojine, pored ostalog, i tako što će raditi na obrazovanju u ovoj oblasti, pre svega svojih privrednika i akademskih građana, ali i svih drugih koji učestvuju u kulturnom i ekonomskom životu naše zemlje – poručio je Marić.
U Srbiji je IKT sektor proteklih godina ostvario veliki rast, a gejming, zajedno sa blokčejn tehnologijom, prepoznati su kao jedni od najviše obećavajućih sektora. Upravo tri najveće akvizicije u Srbiji u ovom sektoru ostvarene su u gejming sektoru, podsetio je programski direktor Asocijacije industrije video-igara Srbije Relja Bobić.
Šef Odseka za zemlje Centralne Evrope, Baltika i Mediterana u Svetskoj organizaciji za intelektualnu svojinu Virag Halgand je istakla da je, sa 300 milijardi dolara globalnog rezultata u dve godine, industrija video igara pokazala otpornost, da nastavlja da raste i da se tražnja ne smanjuje.
Na skupu u PKS, održanom u hibridnom formatu, učestvovalo je više od 170 vodećih domaćih i stranih stručnjaka iz oblasti zaštite intelektualne svojine, pravnika, programera i kreatora video igara, a organizovali su ga Svetska organizacija za intelektualnu svojinu WIPO i Zavod za intelektualnu svojinu Srbije, u saradanji sa Službom za inovacije Privredne komore Srbije i Udruženjem Serbian Games Association SGA.
Оставите одговор