Na Baltičkom moru je počela izgradnja tunela „Fehmarn Belt Fixed Link“, najdužeg „potopljenog“ putno-železničkog tunela na svetu, koji će povezivati Dansku i Nemačku.
Tunel će biti dug 18 kilometara i spuštaće se do 40 metara ispod nivoa mora. Iako neće biti najduži podvodni tunel na svetu, to će biti najduži tunel napravljen uranjanjem unapred izgrađenih delova. Naime, najduži tunel ispod La Manša ima 50 kilometara, a napravljen je korišćenjem mašina za bušenje.
Izgradnja tunela Femarn Belt počinje nakon što je na danskoj strani dovršena privremena luka u kojoj će se nalaziti fabrika za izgradnju 89 masivnih betonskih segmenata od kojih će biti sklopljen tunel. Planirano je da prva od ukupno šest proizvodnih linija za proizvodnju tih segmenata bude spremna već krajem ove ili početkom naredne godine, a da prvi element tunela bude uronjen do početka 2024. godine, prenosi Jutarnji list.
Tunel će biti izgrađen po dnu Femarn Belta, moreuza između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland, a osmišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rodbija i Putgardena, koja svake godine prevozi milione putnika. Na izgradnji radi oko 2.500 radnika, koji se trenutno suočavaju sa problemima lanca snabdevanja.
– Lanac snabdevanja trenutno je izazov, jer su cene čelika i ostalih sirovina porasle. Dobijamo materijale koji su nam potrebni, ali je situacija teška – izjavio je za CNN Henrik Vincentsen, izvršni direktor Femern A/S, danske državne kompanije zadužene za projekat.
Tunel Femarn Belt biće najduži kombinovani putno-železnički tunel na svetu, činiće ga dva auto-puta sa po dve trake i dve elektrifikovane železničke pruge, a trebalo bi da bude otvoren 2029. godine. Putovanje koje sada trajektom traje 45 minuta vozom će trajati samo sedam minuta, a automobilom 10 minuta. Takođe, danas putovanje vozom od Kopenhagena do Hamburga traje oko četiri i po sata, a kada tunel bude završen, trajaće dva i po sata.
– Danas mnogo ljudi leti između ta dva grada, ali u budućnosti će biti bolje da idu samo vozom – kaže tehnički direktor u Femern A/S Jens Ole Kaslund.
Tunel Femarn Belt jedan je od trenutno najvećih infrastrukturnih projekata u Evropi, sa budžetom za gradnju većim od sedam milijardi eura.
– Tunel Femarn Belt stvoriće strateški koridor između Skandinavije i centralne Evrope. Unapređeni železnički prenos znači premeštanje više tereta sa puteva na železnicu, podržavajući klimatski prihvatljiva sredstva prevoza – objasnio je za CNN Majkl Svane iz Danske industrijske konfederacije, koji je uveren da će tunel biti koristan i za brojne kompanije van Danske.
Оставите одговор