Između Nemačke i Danske se gradi najduži tunel pod morem

Posle više od jedne decenije planiranja, počeli su radovi na izgradnji najdužeg podvodnog tunelua na svetu, nazvanog Fermarnbelt, koji će ispod Baltičkog mora povezati Nemačku i Dansku.

Trasa tunela prolazi Femarnovim pojasom, tesnacem između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland. Tunel će biti dug 18 kilometara i spuštaće se i do 40 metara u dubinu, a jedan je od najvećih evropskih infrastrukturnih projekata u koji će do završetka izgradnje 2029. godine biti uloženo preko sedam milijardi eura., javlja CNN.

Projekat je zamišljen kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rodbija i Putgardena koja svake godine prevozi milione putnika. Budući da trajektu treba 45 minuta da prevali ovu razdaljinu, nakon izgradnje tunela vozom će se stizati za sedam, a automobilom za deset minuta, koliko će biti potrebno da bi se iz jedne države prešlo u drugu.

Službeni naziv buduće saobraćajnice je Fermarnbelt fiksd link (Fehmarnbelt Fixed Link), a biće i najduži kombinovani tunel na svetu, jer će imati odlike i druma i železnice. Sastojaće se od dva auto-puta sa dve trake, koji će biti odvojeni službenim prolazom i dvema naelektrisanim železničkim prugama, prenosi Indeks.

– Ako idete vozom od Kopenhagena do Hamburga danas vam treba oko četiri i po sata. Nakon završetka izgradnje tunela isto putovanje će trajati dva i po sata. Mnogi lete između ta dva grada, ali će u budućnosti biti bolje samo sesti u voz – rekao je Jens Ole Kaslund, tehnički direktor u danskoj državnoj kompaniji Femern A/S, nadležnoj za ovaj veliki projekat.

Ova deonica će biti brža i za vozače, jer će uštedeti vreme koje potroše u čekanju na trajekt, a njome će naročito biti obradovani i vozači teretnih kamiona i vozova. Naime, ovim projektom se stvara kopnena ruta između Švedske i srednje Evrope, koja će biti za 160 kilometara kraća od dosadašnje.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор