Posle više od jedne decenije planiranja, počeli su radovi na izgradnji najdužeg podvodnog tunelua na svetu, nazvanog Fermarnbelt, koji će ispod Baltičkog mora povezati Nemačku i Dansku.
Trasa tunela prolazi Femarnovim pojasom, tesnacem između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland. Tunel će biti dug 18 kilometara i spuštaće se i do 40 metara u dubinu, a jedan je od najvećih evropskih infrastrukturnih projekata u koji će do završetka izgradnje 2029. godine biti uloženo preko sedam milijardi eura., javlja CNN.
Projekat je zamišljen kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rodbija i Putgardena koja svake godine prevozi milione putnika. Budući da trajektu treba 45 minuta da prevali ovu razdaljinu, nakon izgradnje tunela vozom će se stizati za sedam, a automobilom za deset minuta, koliko će biti potrebno da bi se iz jedne države prešlo u drugu.
Službeni naziv buduće saobraćajnice je Fermarnbelt fiksd link (Fehmarnbelt Fixed Link), a biće i najduži kombinovani tunel na svetu, jer će imati odlike i druma i železnice. Sastojaće se od dva auto-puta sa dve trake, koji će biti odvojeni službenim prolazom i dvema naelektrisanim železničkim prugama, prenosi Indeks.
– Ako idete vozom od Kopenhagena do Hamburga danas vam treba oko četiri i po sata. Nakon završetka izgradnje tunela isto putovanje će trajati dva i po sata. Mnogi lete između ta dva grada, ali će u budućnosti biti bolje samo sesti u voz – rekao je Jens Ole Kaslund, tehnički direktor u danskoj državnoj kompaniji Femern A/S, nadležnoj za ovaj veliki projekat.
Ova deonica će biti brža i za vozače, jer će uštedeti vreme koje potroše u čekanju na trajekt, a njome će naročito biti obradovani i vozači teretnih kamiona i vozova. Naime, ovim projektom se stvara kopnena ruta između Švedske i srednje Evrope, koja će biti za 160 kilometara kraća od dosadašnje.
Оставите одговор