Nemačka Štada grupacija, u okviru koje posluje i vršački Hemofarm, ostvarila je u prvoj polovini tekuće godine prihod od 1,51 milijarde eura, što predstavlja rast od 5 procenata, prilagođen prema kursnim razlikama, čime je nadmašila aktuelne trendove u industriji.
U saopštenju kompanije se navodi da je rast ostvaren uprkos podacima agencije za istraživanje globalnog tržišta IQVIA koji pokazuju da je evropsko tržište farmaceutskih proizvoda koji nisu zaštićeni patentom palo za 1,8 posto, prenosi agencija Tanjug.
Prošlogodišnje investiranje više od jedne milijarde eura u akvizicije „Walmarka“ (poslovanje sa dodacima ishrani), bivšeg portfolia Takede u Rusiji i Zajednici nezavisnih država, kao i licence za proizvod za lečenje kasnog stadijuma Parkinsonove bolesti, uticalo je da poslovanje Štade u prvoj polovini 2021. raste brže u odnosu na konkurenciju, poručuju iz kompanije.
Podaci IQVIA pokazuju da je Štada poboljšala poziciju među prvih pet kompanija u Evropi u segmentu preparata koji se kupuju bez recepta, pa je u prvoj polovini 2021. zauzela četvrto mesto, a na istoj poziciji je i što se tiče sektora maloprodaje bolničkih lekova i proizvoda koji se izdaju na recept.
Iako su uslovi na tržištu Nemačke ostali teški usled pandemije, Rusija je, kao drugo najveće tržište Štade, premašila očekivanja, a posle akvizicije Takede lokalno poslovanje je dospelo na prvo mesto u ruskom sektoru zdravstvenih proizvoda široke potrošnje. Štada je postala lider u ovoj oblasti i u Belgiji, a sada je među prve tri na nekoliko tržišta poput Češke, navodi se u saopštenju.
– Ponosan sam na sve naše zaposlene koji su pokazali veliku angažovanost kako bi se održalo redovno snabdevanje tržišta lekovima. Naša jedinstvena kultura pozicionira nas kao partnera od poverenja. Mada su restrikcije koje se tiču pandemije popustile u brojnim zemljama usled sve veće stope vakcinacije, na mnogim tržištima očekujemo sporo vraćanje na norme pre pandemije. Još uvek postoji neizvesnost šta to znači za razvoj tržišta u drugoj polovini godine – izjavio je generalni direktor Štade Peter Goldšmit.
Nakon Štadine prošlogodišnje akvizicije 15 brendova od GSK-a, pozicija među prve četiri kompanije za zdravstvene proizvode široke potrošnje u Evropi dodatno će ojačati nakon preuzimanja još 16 brendova od kompanijom Sanofi tokom trećeg kvartala 2021. Pored toga, Štada će od novembra ove godine poslovati i kao lokalni partner za distribuciju dela Sanofijevog portfolija u 20 evropskih zemalja, uključujući i Srbiju, a sporazum pokriva oko 50 renomiranih brendova zdravstvenih proizvoda široke potrošnje. Štada je nedavno najavila i partnerstvo sa švedskim Caliditasom sa ciljem registrovanja i distribuciju prve odobrene terapije u Evropskoj uniji za hroničnu autoimunu bolest bubrega IgA nefropatiju (IgAN).
– Pristupom visoko kvalitetnim lekovima Štada svakodnevno doprinosi održivosti zdravstvenih sistema širom sveta. Nedavnim prijemom u članstvo Globalnog sporazuma Ujedinjenih nacija, grupacija je iskazala posvećenost ciljevima održivog razvoja UN, posebno trećem cilju koji se odnosi na dobro zdravlje. Objavljivanje našeg Zdravstvenog izveštaja takođe predstavlja doprinos dogovorima o zdravstvenim politikama zasnovanim na naučno verifikovanim podacima koje smo dobili od 30.000 učesnika u 15 zemalja Evrope – poručio je Goldšmit.
Оставите одговор