Potrošačko poverenje u Nemačkoj na udaru grčke krize

made-in-germany-rs-kriza-nemacka

Pod uticajem neizvesnosti izazvane grčkom dužničkom krizom, potrošačko poverenje u Nemačkoj počelo je da opada, pokazuju rezultati ankete “GfK”.

Kako se navodi u saopštenju istraživačke kompanije GfK, „izgleda da dosadašnji neuspešni napori u pronalaženju rešenja za dužničku krizu u Grčkoj i perspektiva neizbežnog bankrota te države podrivaju ekonomska očekivanja kod nemačkih potrošača“, prenosi agencija “Frans pres”.

U saopđtenju se dodaje da je zbog toga smanjena spremnost potrošača da troše novac, dok su istovremeno očekivanja domaćinstava u pogledu prihoda porasla na najviši nivo, još od vremena ujedinjenja Nemačke.

Po prognozama kompanije GfK, indeks poverenja domaćinstava će sa junskih 10,2 poena u julu oslabiti na 10,1 poen. Ovaj indeks kompanija izračunava na osnovu odgovora oko 2.000 domaćinstava o njihovim očekivanjima na polju plata i spremnosti da troše s jedne strane, i stanja celokupne ekonomije u predstojećim mesecima s druge strane.

„Uprkos blagom padu, lična potrošnja u Nemačkoj ostaje kjučni pokretač rasta. Međutim, poslednja dešavanja pokazuju da je potrošačka klima takođe izložena međunarodnim rizicima“, navodi GfK.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор