Nakon izmene Pravilnika o teorijskoj i praktičnoj obuci kandidata za vozače, u Srbiji su se stekli uslovi da auto-škole počnu sa upisom kandidate koji će polagati vozački ispit za upravljanje kamionom ili autobusom po novim uslovima.
Izmenu uslova za dobijanje voztačkih dozvola za C i D kategoriju podstakao je hronični nedostatak vozača kamiona i autobusa u našoj zemlji, zbog čega su se privreda i poslodavci našli u situaciji hitne potrebe za novim vozačima, piše sajt Poslovni automobili.
Stoga je izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja prošle godine u septembru omogućeno da vozači koji imaju dozvolu za B kategoriju ili probnu vozačku dozvolu za B kategoriju polažu za C kategoriju već sa 18 godina, a za D kategoriju sa 21 godinom, kao i da direktno polažu za D kategoriju bez obaveze posedovanja C kategorije.
Nova pravila ipak donose i neka ograničenja, s obzirom na to da svi koji bi da polažu pre zakonskog roka (21 godina za C i 24 za D kategoriju), prethodno moraju da polože i ispit za CPC (Sertifikat o stručnoj kompetentnosti), a ukoliko uspeju da dobiju dozvolu na ovaj način, moći će da voze samo u Srbiji. Obaveza polaganja za CPC ne važi za učenike srednjih škola koji završavaju smer za vozača motornih vozila.
– Trenutno je pojačan upis ovakvih kandidata, ali ne onako kako se najavljivalo, jer troškovi ovakvog načina sticanja dozvole nisu mali, pa je potrebno vreme da se skupi novac za polaganje u auto-školi i CPC centrima. Takođe, zbog greške u MUP-ovom softveru za osposobljavanje, kandidati koji pored probne vozačke B kategorije imaju i još neku kategoriju, na primer A1, ne mogu da se upišu za C kategoriju. Nadamo se da će ovaj kvar uskoro biti uklonjen – kaže Mladen Rašeta, sekretar Privredne komore auto-škola Srbije.
On je objasnio da su izmene uslova za dobijanje dozvola za C i D kategoriju urađene kako bi poslodavci u Srbiji što pre dobili nove vozače, budući da je ova profesija deficitarna kod nas.
– Već smo pričali o tome da iskusni vozači odlaze u inostranstvo da rade ovaj posao, jer je plata tamo dosta viša nego kod nas. Na ovaj način prevoznici dobijaju vozače i za njih su sigurni da neće otići dok ne steknu potreban broj godina, a vreme će pokazati da li je ova odluka bila dobra i bezbedna za sve učesnike u saobraćaju – dodaje Rašeta.
Оставите одговор