Privredna komora Srbije (PKS) i globalni program Nemačke razvojne saradnje „Migracije i dijaspora“ (PMD), koji u Srbiji sprovodi GIZ, pokrenuće do 20. januara kampanju pod sloganom „Uključite se, vaše znanje i iskustvo mogu da pokrenu velike stvari“.
Cilj ove kampanje je da kroz platformu Poslovni atlas Srbije i projekat „Link up“ privuče i umreži što veći broj preduzetnika iz dijaspore i Srbije radi ulaganja u srpsku privredu, razmene znanja i jačanja saradnje, prenose srpski mediji.
Kampanja je najviše usmerena ka srpskoj dijaspori u Nemačkoj, odnosno ka tamošnjim, ali i našim poslodavcima, preduzetnicima i akademskoj zajednici, kao i sveobuhvatnoj javnosti u našoj zemlji, sa akcentom na značajan ljudski i finansijski kapital koji Srbija ima u inostranstvu.
– Očekujemo da će pozitivni primeri angažmana predstavnika naše dijaspore povećati interesovanje za ovu temu i dodatno unaprediti svest o značaju uspostavljanja čvrstih, stabilnih i institucionalizovanih odnosa između pripadnika dijaspore i zemlje porekla, čime će se stvoriti dobra osnova za jačanje poslovnih i drugih veza – poručuje rukovodilac Centra za podršku investicijama i javno-privatno partnerstvo PKS Đorđe Andrić i podseća da je Komora jedan od strateških partnera Međunarodnog centra za razvoj migracione politike (ICMPD) u implementaciji „Link Up! Srbija2“, čiji je cilj unapređenje poslovne saradnje sa srpskom dijasporom u Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj kroz investicije, pristup znanju, poslovne mreže, partnere i finansiranje.
Prema njegovim rečima, zahvaljujući ovom projektu, srpska dijaspora će prilikom ulaganja dobiti institucionalnu podršku na nacionalnom, regionalnom i lokalnom nivou, a s tim u vezi, PKS je u septembru i krajem novembra već organizovala investicione konferencije u Beču i Cirihu, na kojima je dijaspori predstavljen veliki broj investicionih projekata u Srbiji. On je najavio da je u januaru planirana još jedna takva konferencija u Štutgartu.
Inače, program PMD sprovodi nemačko Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) u 22 zemlje sveta, kako bi se ključni akteri podstakli da u većoj meri koriste pozitivne efekte regularnih migracija i angažovanje dijaspore na polju društveno-ekonomskog razvoja svoje matice. Partneri ovog programa u Srbiji su Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Nacionalna služba za zapošljavanje i Komesarijat za izbeglice i migracije.
– Savezna Republika Nemačka jedna je od najatraktivnijih zemalja destinacije za migrante sa ovih prostora i u toj zemlji postoji jaka i mnogobrojna dijaspora. Profesionalno i finansijsko angažovanje dijaspore bi moglo snažno uticati na razvoj Srbije i dovesti do opšteg poboljšanja uslova u zemlji. Dodatno, ono bi moglo uticati i na smanjene broja ljudi koji napuštaju zemlju u cilju potrage za željenim prilikama u inostranstvu. Usvajanjem Strategije o ekonomskim migracijama za period 2020-2027. Srbija je potvrdila spremnost za upravljanje migracionim tokovima i kroz dodatni podsticaj angažmana dijaspore – rekla je Marija Bogdanović, vođa programa „Migracije i dijaspora“ i „Migracije za razvoj“ u Srbiji.
U okviru programa PMD, zajedničkim aktivnostima PKS i GIZ-a obuhvaćeni su različiti vidovi saradnje u okviru koje je kreiran i promotivni video sačinjen od pozitivnih primera iz prakse, sa ciljem da se podstakne angažman naših ljudi u inostranstvu na unapređenju privrednog razvoja Srbije i doprinese jačanju svesti o pozitivnim efektima cirkularnih migracija uopšte.
Оставите одговор