Od turizma ove godine 1,1 milijarda $

made-in-germany-rs-truba-guca

U ovoj godini devizni priliv Srbije od turizma dostići će nivo od oko 1,1 milijarde dolara, najavio je Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija.

Na promociji zimske turističke sezone u Turističkoj organizaciji Srbije (TOS), on je naveo da za devet meseci devizni priliv od turizma iznosi oko 850 miliona dolara, što je za 11 procenata više nego u istom periodu prošle godine.

– Ukupan broj turista u ovoj godini do sada iznosi 1.669.168. Broj domaćih turista je opao za 9,8 posto, dok je broj stranih turista porastao za 12,4 posto. Konstantnom povećanju broja stranih turista u velikoj meri doprinela je odluka naše zemlje da liberalizuje vizni režim za sve koji poseduju šengen vizu, američku ili britansku. Očekujemo da će ovogodišnja zimska turistička sezona biti uspešna, jer je na Kopaoniku već rasprodato oko 90 posto kapaciteta. I rani buking za Staru planinu je povećan, a očekuje se da na Zlatiboru popunjenost kapaciteta ove godine bude oko 95 procenata – istakao je Ljajić, a prenosi agencija „Tanjug“.

Po njegovim rečima, Beograd je i dalje najpopularnija turistička destinacija za strane turiste, odmah iza njega je Novi Sad, planine Zlatibor, Kopaonik, Tara i Stara planina, kao i Vrnjačka Banja, Gornja Trepča, Bukovička Banja i Banja Kanjiža. Ljajić je naveo i da su za domaće turiste najpoluparnije banje, za njima slede planinski centri, a zatim i Beograd i Novi Sad.

Gordana Plamenac, direktorka TOS objasnila je kako su ta organizacija i Udruženje hotelijera i restoratera Srbije (HORES) ove godine uložili u turističku promociju po 2,5 miliona dinara, što predstavlja, kako kaže, još jedan uspešan primer javno privatnog partnerstva. Kako objašnjava, u nekoliko gradova u regionu i u Srbiji bili su zakupljeni bilbordi, a vođena je i kampanja na televizijama i radio stanicama.

– U februaru sledeće godine organizovaćemo kampanju usmerenu prema našoj dijaspori, koja će imati za cilj ne samo da naši sunarodnici više dolaze u Srbiju, već da kada dolaze sa sobom povedu i nekog prijatelja i pokažu mu šta naša zemlja ima da ponudi. Kampanja će pre svega, biti usmerena na aktivni odmor, gradski turizam i festivale – najavila je direktorka TOS.

Direktor JP „Skijališta Srbije“ Dejan Ljevnaić istakao je kako je na domaćim skijalištima pre 10 dana započela proizvodnja veštačkog snega i da je sve spremno za otvaranje ovogodišnje skijaške sezone. On je ukazao da je i ove godine dosta uloženo u infrastrukturu skijališta, podsetivši da će 4. decembra na Kopaoniku biti organizovan „Ski Opening“, na kojem se očekuje oko 20.000 posetilaca.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор