Nemačka automobilska kompanija Audi ima rešenje za problem čestog zaustavljanja na crveno svetlo na semaforu i stani-kreni vožnju, koje se bazira na prilagođavanju brzine kako bi se kroz sledeću raskrsnicu prošlo kada je zeleno svetlo.
Sistem Green Light Optimized Speed Advisory (GLOSA) koristi tehnologiju za komunikaciju vozila sa semaforskim sistemom, tako da vozač preko instrument table uvek ima informaciju o tome koje ga svetlo očekuje na sledećem semaforu, kao i nakon koliko sekundi će se svetlo promeniti, prenosi b92.
Radi se o takozvanoj V2I (vehicle-to-infrastructure) tehnologiji koja u realnom vremenu omogućava komunikaciju između kompjutera u automobilu i centralnog sistema saobraćajne signalizacije. Sem toga, sistem takođe dobija informacije o ograničenjima brzine na deonicama kojima se automobil kreće, što će sve ukupno, kažu u Audiju, omogućiti vožnju sa manje stresa i pomoći vozačima da eventualnim smanjenjem brzine izbegnu zaustavljanja na semaforima.
GLOSA tehnologija je počela da se koristi 2017. godine u Las Vegasu, kada je kupcima pojedinih novih modela Audija ponuđena uz uslov da su pretplaćeni na Audi Connect Prime sistem. Polje delovanja GLOSA sistema od tada je prošireno na preko 4.700 raskrsnica u nekoliko velikih američkih gradova, među kojima su Dalas, Denver, Portland, Hjuston, Kanzas Siti, Los Anđeles, Njujork, San Francisko i Vašington. Doplata za Audi Connect Prime sistem iznosi 199 dolara za 6 meseci ili 499 dolara za 18 meseci, a trenutno je u SAD dostupna vlasnicima novih Audija A6, A7, A8 i Q8.
U Audiju objašnjavaju da je ovo samo prva stepenica ka potpuno autonomnoj vožnji automobila. Sledeći korak bio bi da se sistem poveže sa navigacijom, tako da kompjuter može da navodi vozača na trasu gde ga očekuje manje zaustavljanja na semaforima. Na taj način će se povećati protočnost saobraćaja, a smanjiti zagađenje okoline i saobraćajne gužve u gradu, poručuju iz Audija i dodaju da prosečan vozač u SAD provede skoro 300 sati godišnje čekajući na zeleno svetlo.
Оставите одговор