Nemački Audi je zvanično predstavio nove potpuno električne modele A6 e-tron i S6 e-tron, koji se mogu nabaviti u Sportback i Avant (karavan) verzijama, kao i sa jednim ili sa dva elektromotora, čime je značajno iskoračio u elektrifiaciji svoje game, prenosi b92.
Nakon lansiranja potpuno električnih modela koji direktno ciljaju na Mercedes EQE i BMW i5, Audi je spreman da aktuelni A6 sa SUS pogonom redizajnira i preimenuje u A7, u skladu sa novom strategijom dodeljivanja parnih brojeva u oznakama električnih modela.
A6 e-tron je po dizajnu sličan svojim prethodnicima, sa suptilnim doradama koje uključuju blago prilagođena podeljena LED prednja svetla, uočljiviju crnu hromiranu masku, tradicionalne ručke na vratima i LED zadnja svetla pune širine. Instrument tabla i centralna konzola su uglavnom prenete sa Audija Q6 e-tron.
Audi A6 e-tron je zasnovan na PPE mehaničkoj platformi, poput modela Audi Q6 e-tron i Porsche Macan EV. U pitanju je najaerodinamičniji Audi do sada. Sportback varijanta ima koeficijent otpora od 0,21 Cd, čime nadmašuje svoje direktne rivale. Audi tvrdi i da je A6 e-tron Avant najaerodinamičniji karavan u svojoj klasi, sa koeficijentom otpora od 0,24 Cd.
Kontrolna tabla ima trostruki ekran sa 11,9-inčnom digitalnom instrument tablom, 14,5-inčnim infotejnment displejem i 10,9-inčnim suvozačkim ekranom osetljivim na dodir. Tu su i dva bočna ekrana kao zamena za tradicionalne retrovizore u kojima su, umesto ogledala, male kamere.
Osnovni Audi A6 e-tron ima zadnji pogon i jedan električni motor od 367 KS (270 kW). A6 e-tron quattro, sa pogonom na sva 4 točka, ima dva elektromotora ukupne kombinovane snage od 428 KS (315 kW). Još snažniji S6 e-tron takođe ima dva elektromotora kombinovane snage od 503 KS (370 kW), odnosno do 551 KS (405 kW) u slučaju da je aktivirana funkcija „launch control“ koja omogućava ubrzanje do 100 km/h za 3,7 sekundi.
Baterija smeštena u podu vozila ima kapacitet od 100 kWh (94,4 kWh neto), sa arhitekturom od 800V, koja podržava DC punjenje do 270 kW. Domet novog A6 e-trona je impresivan i seže do čak 720 do 750 km, kao i preko 640-670 km za S6 e-tron, u zavisnosti od vrste karoserije. Iz kompanije najavljuju da će u ponudi biti i manja baterije kapaciteta 83 kWh.
Audi A6 e-tron moći će da se naruči u Evropi od septembra ove godine. Cene se u Nemačkoj kreću od 75.600 eura za A6 Sportback e-tron Performance i od 99.500 eura za S6 Sportback e-tron. U oba slučaja, Avant varijanta je skuplja za 1.650 eura.
Оставите одговор