Audi predstavio e-tron Sportback i najavio otpuštanje 9.500 radnika

Nemački Audi je u Los Anđelesu predstavio svoj novi električni krosover-kupe e-tron Sportback, zansovan na postojećem e-tronu, sa naglašenim sportskim linijama i siluetom koja bi trebalo da privuče mlađe i manje konzervativne kupce.

Automobil ima 19-inčne alu felne, a opciono i od 20 i 22 inča. Verzija S-line ima drugačije dizajniran branik i zadnji spojler, a paket uključuje i sportski podešeno ogibljenje, kao i osvetljene sajtne sa S-line oznakom. S-line ima i unapređenu aerodinamiku, sa koeficijentom otpora vazduha od 0,25, što znači da sa punim baterijama može da pređe 10-ak km više od standardne verzije. U kommpaniji tvrde da se na brzom punjaču baterije napune do 80% kapaciteta za manje od 30 minuta.

Najjača verzija, e-tron Sportback 55 quattro, je opremljena sa baterijama kapaciteta 95 kWh i dva elektromotora ukupne snage od 360 KS (265 kW) i 560 Nm. Do 100 km/h ubrzava za 6,6 sekundi, maksimalna brzina mu je 200 km/h i sa jednim punjenjem baterija može da pređe i do 466 km, mereno prema WLTP standardu. Kada se aktivira sportski režim vožnje (S mod), elektromotori daju 408 KS (300 kW) i 664 Nm, ali samo u intervalima do osam sekundi, kada do 100 km/h ubrzava za svega 5,7 sekundi.

U ponudi je i jeftinija verzija Sportback 50, sa baterijama od 71 kWh i slabijim elektromotorima koji proizvode 313 KS (230 kW) i 540 Nm. Ovaj automobil do 100 km/h ubrzava za 6,8 s, maksimalna brzina mu je 190 km/h, a autonomija vožnje iznosi do 347 km. Sve verzije Sportbacka imaju pogon na 4 točka, ali vožnja sa zadnjim pogonom omogućava uštedu struje i produžava vožnju. Automobil može da se naruči već sada, u Evropu dolazi na proleće, a cena će mu u Nemačkoj iznositi od 71.350 eura pa naviše.

Nakon predstavljanja svog novog električnog modela, Audi je najavio veliki plan restrukturiranja poslovanja kompanije, koja je deo Folksvagen Grupe, i ukidanje oko 9.500 radnih mesta do 2025. godine. U okviru napora da proizvodnju prilagodi eri e-mobilnosti, Audi smanjenjem broja zaposlenih želi da sreže troškove finansiranje skupog razvoja električnih vozila i ostvari uštedu od više milijardi eura.

„Ostvarena ušteda od oko šest milijardi eura obezbediće do 2029. godine maržu strateške operativne dobiti od devet do 11 procenata, koja će biti investirana u projekte budućnosti kao što su elektrifikacija i digitalizacija“, navodi se u saopštenju kompanije, a prenosi agencija Rojters.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор