Kineske vlasti za zaštitu tržišta trenutno vrše pritisak na nemačke proizvođače automobila, a istovremeno njihova zavisnost od Kine, prema studiji konsultantske firme „Ernst & Young GmbH“ (E&Y), nastavlja da raste.
Sa nešto manje od 23 procenta učešća na tržištu Kine, prisutnost nemačkih vozila dostigla je u prvoj polovini ove godine novi rekord. Od aprila do juna prodaja nemačkih automobila porasla je u najmnogoljudnijoj zemlji sveta za petinu u odnosu na prethodnu godinu, dostigavši brojku od 2,2 miliona prodatih vozila.
– Zbog snažne pozicije na tržištu, nemačkim auto kompanijama trenutno ide dobro u Kini. Međutim, gledano sa druge strane, prisutni su i pokazatelji koji ukazuju da konkurencija ipak raste na kineskom tržištu – smatra Peter Fuss, stručnjak kompanije „E&Y“.
Pri tome, kineska vlast već nedeljama ispituje proizvodne cene nemačkih automobila, a nedavno je i izrečena kazna „BMW“ distributerima zbog kršenja antimonopolskih zakona. Takođe i „Audiju“ i „Dajmleru“ u Kini prete takve kazne.
Po proceni Pertera Fussa, u narednim godinama očekuje se usporavanje rasta potražnje za nemačkim vozilima u Kini.
Celokupno gledano, prodaja svih nemačkih automobila porasla je u drugom kvartalu 2014. u odnosu na isti period prošle godine za 6 posto, dostigavši brojku od 3,5 miliona prodatih vozila. Nasuprot tome, situacija je lošija na glavnom namačkom auto tržištu. U SAD je, u istom periodu, prodaja nemačkih vozila porasla za svega 2 procenta.
Оставите одговор