Nemačka kompanija Mahle započinje serijsku proizvodnje motora na vodonik, postavljajući tako novi standard za automobilsku industriju, ali i najvljujući mogući kraj Tesla dominacije.
Kompanija Mahle je osnovana 1920. godine, zapošljava 72.000 radnika na 148 lokacija u svetu, posluje i u Srbiji, a u EU ostvaruje godišnju prodaju od 12.8 milijardi dolara. Sa nizom već osiguranih narudžbina, Mahle je sada spreman da igra ključnu ulogu na tržištu vozila na vodonik, prenosi Benchmark.
Naime, Mahle je nedavno primio niz narudžbina od nemačkog međunarodnog proizvođača motora sa unutrašnjim sagorevanjem DEUTZ (Dajc), za isporuku motora na vodonik, koji će do kraja ove godine biti korišćeni u privatnim vozilima, poljoprivrednim i građevinskim mašinama.
– Vodonik vidimo kao važan temelj za održivu mobilnost, posebno u sektoru komercijalnih vozila. Ovaj projekat sa Dajcom je prekretnica koja pokazuje da pored elektrifikacije postoje i drugi tehnološki načini za postizanje klimatske neutralnosti – izjavio je predsednik uprave i generalni direktor kompanije Arnd Franc.
Prema rečima predsednika uprave Dajca Sebastajna Šulta, svetu su potrebne različite tehnološke opcije, te poručio da će se tek videti kako će izgledati klimatski neutralni bager ili kombajn.
– Za motore koji su stalno u upotrebi i prevoze velike terete, postoji nekoliko opcija. Jedna od njih je motor na vodonik. Naši uspešni pilot projekti pokazuju potencijal u sektoru komercijalnih vozila. Sa Mahle-om sada imamo jakog partnera koji će nam do kraja 2024. pomoći da uđemo u serijsku proizvodnju naših motora na vodonik – rekao je Šult.
Inače, američki proizvođač električnih vozila Tesla nedavno je takođe najavio prelazak na energiju vodonika, a prvo vozilo na vodonične gorivne ćelije trebalo bi da bude predstavljeno javnosti već sledeće godine.
Tehnologija vodoničnih gorivnih ćelija razvija se još od 1800-ih godina. Iako su tehnološki napreci u ovoj oblasti bili veliki tokom poslednjih 20 godina, primena predstavlja problem. Da bi se podržalo masovno usvajanje tehnologije vodoničnih gorivnih ćelija, potrebno je razviti infrastrukturu za punjenje i snabdevanje ovih vozila.
„Uvođenje vozila na alternativne izvore energije nije samo odgovornost automobilske industrije, već zahteva punu posvećenost različitih industrijskih lidera. Potrebno je razviti novu infrastrukturu, kao i doneti zakone koji će postepeno ukinuti motore sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi se ubrzao razvoj novih modela sa alternativnim izvorima energije“, piše Ecoticias.
Оставите одговор