Nemačka se izborila za SUS motore i nakon 2035.

Na insistiranje nemačkih Liberala, Evropska komisija (EK) je pristala da se i nakon 2035. godine nastavi sa proizvodnjom vozila sa klasičnim motorima (SUS), ali samo ukoliko koriste sintetička, odnosno e-goriva, piše Dojče vele.

Postignuti kompromis, u okviru velikog cilja da EU postane klimatski neutralna do 2050. godine, podrazumeva da će već do jeseni 2024. biti definisana posebna grupa vozila koja troše isključivo e-gorivo, kako bi zatim bila uvrštena u katalog propisanih vozila, čime se omogućava da sve države pristanu na ambicioznu zelenu agendu Evropske komisije i usvoje je pre evropskih izbora naredne godine.

Iako je još prošle jeseni objavljeno da će po drumovima Unije od 2035. godine moći da saobraćaju samo polovni automobili na benzin i dizel, a da će svi novi morati da imaju pogon na struju, u poslednjih mesec dana u Nemačkoj je počelo opiranje toj odluci, koje je kulminiralo uključivanjem u protest velikih nemačkih i francuskih automobilskih kompanija.

Prvo je ministar Vising zaprepastio svoje koalicione partnere iz stranke Zelenih opiranjem tom kompromisu. On je prihvatio da bi količinu izduvnih gasova iz automobila trebalo smanjiti na nulu, ali je tražio da u igri ostanu i ekološki čista sintetička goriva. On je poručio da je najvažnije biti „otvoren za nove tehnologije“, a ne ograničiti se samo na električne automobile.

Inače, elektro-goriva se za sada proizvode u pilot-projektima od vodonika i ugljen-dioksida, uz veliku potrošnju struje i mogla bi da budu jako skupa. Za kritičare u pitanju je očajnički pokušaj nemačkih Liberala da poentiraju u biračkom telu nakon niza izbornih debakala, budući da nedavno nisu prešli cenzus u gradu-pokrajini Berlinu.

Za sada je nejasno kako bi ovaj plan EK bio održiv, budući da će benzinske pumpe preživeti 2035. zbog vozača sa starijim vozilima, pa je pitanje ko će zabraniti vozačima novih automobila na e-gorivo da u njih sipaju benzin, jer automobilska industrija još nije smislila motor koji bi radio isključivo na e-gorivo. Kritičari stoga smatraju da Vising „otvara mala vrata“ da klasični SUS motori ostanu na ulicama još decenijama u budućnosti.

Zagovornici e-goriva smatraju da će ljudi ionako masovno voziti stare automobile, zbog čega im je bolje ponuditi čisto gorivo, kao i da je brz prelazak na potpuno električnu mobilnost utopija, pre svega i zbog enormne količine litijuma i drugih traženih elemenata koji su potrebni u proizvodnji. Tu je, takođe, i ogromna potrošnja struje u proizvodnji e-goriva, koju bi pametnije bilo upotrebiti za direktno punjenje električnih vozila.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор