Iako je u Evropskom parlamentu nedavno izglasana odluka da od 2035. godine na drumovima EU više ne bude novih automobila sa benzinskim i dizel motorima, novim nacrtom ipak će biti dozvoljeno korišćenje sintetičkih goriva sa nultom emisijom CO2.
Naime, u sredu uveče je održan još jedan važan sastanak na ovu temu, i to ministara za zaštitu okoline država EU. Na njih su, po svoj prilici, uspele da utiču Nemačka i Italija, kao velike članice EU, zbog čega se u novom nacrtu našla i mogućnost upotrebe sintetičkih goriva sa nultom emisijom CO2.
Ovakva odluka predstavljala bi slamku spasa za vozila koja koriste motore sa unutrašnjim sagorevanjem, koji bi na ovaj način mogli da nastave da se prodaju i posle 2035. godine, navodi Revija HAK.
S druge strane, ovako bi i države koje su veliki proizvođači motornih vozila uspele da sačuvaju radna mesta u autoindustriji, s obzirom na to da će globalni prelazak na elektromobilnost neminovno ugasiti deo poslova u autoindustriji.
Međutim, sa izmenom odluke otvorio bi se prostor za razvoj sintetičkih goriva i njihovu dalju upotrebu u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Da bi tako stvarno i bilo potrebno je još da se postigne i završni kompromis Evropske komisije sa Evropskim parlamentom kome je, navodno nakon sastanka ministara, Komisija već uputila predlog za izmenu.
Оставите одговор