Nemačka prilagođava autoputeve za kola bez vozača

made-in-germany-rs-autoput-zvucna-zastita

Vlada Nemačke planira da pretvori deo autoputa A9 u Bavarskoj u test područje za napredne tehnologije koje bi omogućile automobilima da „voze sami“, bez vozača.

Staza za automatizovana vozila trebalo bi da bude otvorena ove godine. Plan radova podrazumeva opremanje puta infrastrukturom koja će omogućiti automobilima da međusobno komuniciraju, kao i postavljanje senzora koji će vozilima davati potrebne podatke o saobrćaju, prenose „vesti-online“.

Nemački ministar saobraćaja i digitalne infrastrukture Aleksandar Dobrint smatra da je ovaj projekt ključan kako bi se Nemačkoj obezbedio „digitalni suverenitet“.

– Tim putevima moći će da se voze automobili s pomoćnim sistemima vožnje, a kasnije i potpuno automatizovani automobili. Nemačka, kao glavni evropski proizvođač automobila, želi da poseduje robotsku tehnologiju za vozila, koja nije zavisna od stranih kompanija. Domaći proizvođači se neće oslanjati na „Gugl“, jer se moramo naoružati protiv monopolizacije podataka i stvoriti digitalni suverenitet nezavisan od Amerike i Azije – istakao je ministar Dobrint.

Automatizovani sistemi za vožnju automobila oslanjaju se pre svega na tehnologije prikupljanja, komunikacije i interpretacije podataka. Ovim potezima Nemačka vlada želi da zaštiti tržišne udele svojih kompanija kao što su „BMW“ i „Folksvagen“, obezbeđujući im određenu prednost u razvoju ovih novih tehnologija.

Na poslednjem sajmu elektronike CES u Las Vegasu predstavljeni su „Audijevi“ samovozeći automobili. „Audijev“ RS7 model postavio je brzinski rekord oslanjajući se u potpunosti na automatizovanu tehnologiju. Krug na Grand Pri stazi u Frankfurtu prošao je za nešto više od dva minuta, dostižući naksimalnu brzinu od 240 km/h.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор