METRO projekat smanjuje upotrebu plastike

Nemački trgovinski lanac METRO Cash & Carry je 8. juna, povodom Svetskog dana okeana, pokrenuo globalnu inicijativu za smanjenje upotrebe plastike, kao višegodišnji svetski projekat čiji je cilj da na različite načine podstakne kupce da smanje upotrebu plastike.

METRO inicijativi u Srbiji su se pridružili partneri i dobavljači, kompanije Bolton, Unilever Retail, P&G, Coca-Cola HBC i Henkel, koji su svojim potrošačima ponudili proizvode u ambalaži čiji je loš uticaj na životnu sredinu manji, koja je od recikliranog materijala i koja ne sadrži plastiku, ili je ima u manjoj meri.

– Kao vodeći veletrgovac, svesni smo svoje odgovornosti i uloge i zbog toga smo pokrenuli ovu inicijativu koja je pre svega usmerena na naše profesionalne kupce, kako bi im omogućila da svoje poslovanje učine održivim i efikasnim. Istovremeno inicijativa je i apel svim potrošačima da se pri odabiru namirnica i proizvoda opredeljuju za opcije koje stvaraju manje otpada koji završava u prirodi, rekama i okeanima. Mi ćemo im pomoći u tome, jer smo se obavezali da ćemo ambalažu proizvoda sopstvenih robnih marki zameniti održivim alternativama do 2025. godine – poručio je Andre Rinnensland, generalni direktor METRO Cash & Carry Srbija.

Globalni partner ove ekološke inicijative je kanadska organizacija Banka plastike, koja širom sveta organizuje kolektivno prikupljanje i reciklžu plastičnog otpada i kojoj će METRO donirati sredstva za dalji nastavak rada. METRO istovremeno smanjuje količinu plastike u svojoj ambalaži i u ponudu uvodi biorazgradive proizvode sa manjim uticajem na okruženje. Takođe, sprovodi i brojne inicijative u cilju zaštite životne sredine, a u skladu sa ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih nacija.

Iz kompanije ovom prilikom podsećaju na važnost očuvanja okeana, budući da zagađenje svetskog mora najvećim delom dolazi sa kopna i već uveliko dostiže zabrinjavajući nivo. Naime, na svakom kvadratnom kilometru okeana u proseku se nalazi 13.000 komada plastičnog otpada.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор