Nacionalna nemačka avio-kompanija Lufthanza saopštava da je u 2020. godini zabeležila rekordan neto gubitak od 6,7 milijardi eura, zbog čega bi nakon korona-krize mogla da trajno prizemlji sve svoje starije letelice.
U pandemijskoj godini prihodi nemačkog avio-prevoznika su više nego prepolovljeni, na 13,59 milijardi eura, dok je prilagođeni gubitak, pre odbijanja kamata i poreza, iznosio 5,45 milijardi eura. Samo u poslednjem prošlogodišnjem kvartalu Lufthanza je poslovala sa neto gubitkom od 1,14 milijardi eura i padom prihoda od 71 posto, na novo od 2,59 milijardi eura.
Kompanija je prošle godine dobila od vlade devet milijardi eura pomoći, tako da je na kraju godine raspolagala je sa 10,6 milijardi evra, uključujući 5,7 milijardi neiskorišćene državne pomoći. Iako je neto dug Lufthanze povećan za 200 miliona eura, na ukupno 9,9 milijardi, glavni finansijski direktor Remko Stenbergen je izjavio da kompanija ima dovoljno likvidnosti da izdrži i dalje teško tržišno okruženje, prenosi Večernji list.
Nemačka grupacija, u kojoj su i brendovi Ostrijan erlajns, Svis i Jurovings, je izvestila da će zbog kontinuiranih mera suzbijanja pandemije korona virusa ove godine raditi sa 40 do 50 posto pretkriznih kapaciteta, iako su do sada planirali da će leteti 40 do 60 procenata.
– Leto bi moglo da donese olakšanje, budući da će se letnja putovanja naglo ubrzati čim budu ublažene restrikcije, a naša grupa je spremna da u kratkom roku obnovi 70 posto rasporeda letenja. Ova će godina biti godina „redizajniranja i modernizacije“ grupe – poručio je izvršni direktor Spor i dodao da Lufthanza razmatra mogućnost trajnog prizemljenja svih aviona starijih od 25 godina.
Iako Lufthanza navodno planira da smanji svoju flotu na 650 aviona do 2023. godine, još uvek nije objavila pojedinosti tog plana.
Оставите одговор