Nemačka kompanija Lidl Srbija predstavila je novi brend proizvoda pod nazivom “S ljubavlju domaće”, koji okuplja oko 80 proizvoda sa srpskim poreklom, potvrdivši na taj način da su veliki trgovinski lanci odlična šansa za plasman domaćih proizvoda kako u zemlji, tako i u regionu i Evropi.
– Veliki trgovinski lanci postaju mesto akumuliranja domaće proizvodnje. Godinama se priča da na rafovima ima malo srpskih proizvoda, a ovo je idealan način da sve uverimo kako je situacija danas drugačija – poručio je ministar poljoprivrede Branislav Nedimović, uputivši Lidlu i drugim velikim trgovinskim lancima u Srbiji molbu da na njihovim rafovima bude što više mlečnih proizvoda iz Srbije, budući, kako je reko, da je u ovom trenutku u regionu izražena kriza sa cenom mleka.
On je objasnio da nakon prvog talasa korone većina domaćih proizvođača želi da postane deo sistema Lidla i drugih velikih trgovinskih lanaca, jer žele da imaju zagarantovanu cenu, sigurnost, da mogu uvek da prodaju svoj proizvod, a u takvoj saradnji su uvideli i šansu za izvoz.
Ministar je istakao da u Srbiji ima nekoliko proizvođača koji su dobrim ulaganjima uspeli da ovladaju evropskim standarima za kvalitet proizvoda i uspeli da svoje proizvode plasirau prodavnicama van Srbije.
– Danas kupac traži da roba bude uvek ista, da nema lutanja u kvalitetu, da prvi i poslednji uzorak proizvoda koji uđe u prodavnicu bude u istom rangu. Danas se može uočiti želja naših proizvođača da ovladaju evropskim standarima i da njihova roba dođe do rafova velikih trgovinskih lanaca. Da nema ovih ritejla kao što je Lidl teško da bismo se našli na tržištima zapadne i srednje Evrope – naglasio je Nedimović.
Predstavljaju novog brenda prisustvao je i Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize u Privrednoj komori Srbije (PKS), koji je istakao da ovaj potez Lidla vidi kao podršku domaćim proizvođačima, ali i kao uvažavanje potrošača.
– Danas potrošači kada imaju priliku da biraju između dva proizvoda sličnog kvaliteta, na neki način sigurno daju prednost domaćem i mislim da je ta svest izuzetno važna. Još važnije je da kompanije poput Lidla razgovaraju i uzimaju proizvode od domaćih proizvođača namećući im vrhunske standarde kvaliteta. To u globalu podiže nivo standarda i kvaliteta domaćih proizvda u Srbiji i na neki način podstiče i one male proizvođače da pokušaju da dostignu taj standard, kako bi dobili veliko tržište i mogućnost izlaska, ne samo na lokalno nego i na regionalno tržište i tržište EU – rekao je Vesović.
Vlasnik industrije mesa “Đurđević”, Milenko Đurđević, koji već tri godine sarađuje sa Lidlom, kaže da je njihova kompanija zahvaljujući toj saradnji mnogo odskočila po pitanju kvaliteta, oganizacije i tima koji su ojačali. On je istakao da se njima isplatilo ulaganje u nove tehnologije i podizanje kvaliteta, pohvalivši se da je njihovo oko 10 posto od ukupno 80 proizvoda iz asortimana “S ljubavlju domaće”.
Prema rečima generalnog direktora Lidla Srbija Tomislava Šapine, nemački lanac je do sada investirao 390 miliona eura u srpsku privredu, a sa predstavljanjem novog brenda pokazao da se drži obećanja da će pomoći srpskog proizvođača. Izvršni direktor sektora Nabavka Lidl Srbija, Nikola Balaban, je poručio da je uvođenje standarda kvaliteta hrane prioritet Lidla, a da je njihova želja da probude svest domaćih proizvođača da postižu najviše standard kvaliteta koje propisuje EU, kako bi naši proizvodi bili “rame uz rame” sa proizvodima EU.
Оставите одговор