Lidl izbacio Koka-kolu iz svojih prodavnica

made-in-germany-coca-cola

Lidl, drugi po veličini maloprodajni lanac prehrambenih proizvoda u Nemačkoj, izbacio je iz 3.300 svojih prodavnica koka-kolu, ali i nekoliko drugih proizvoda poznatog svetskog brenda, piše hrvatski „Danas“.

Ovakva radikalna mera posledica je rata cenama između Lidla i njegovog najvećeg konkurenta Aldija, čiji je i najveći udeo među trgovinskim lancima prehrambenih proizvoda na nemačkom tržištu.

Rat oko cene koka-kole samo je deo cenovne borbe nemačkih diskontnih lanaca. Aldi je prvo spustio cene namirnica kao što su meso, puter i pirinč, a onda je prošle nedelje spustio i cenu jaja, instant kafe i žitarica i pahuljica za doručak.

Lidl je pre uklanjanja popularnog pića iz svojih prodavnica, spustio cenu pakovanja od 1,25 l za 10 centi, međutim kompanija „Koka kola“ nije htela da popusti pod ovim pritiscima i odbila je da snizi velikoprodajnu cenu. Kako nije uspeo da se izbori za nižu cenu, Lidl je odlučio da više ne prodaje ne samo koka-kolu, nego i fantu i sprajt, takođe proizvode iste američke kompanije. Nemački trgovinski lanac diskonta na dalje će prodavati samo pića koja na neki način zamenjuju koka-kolu i po ukusu su joj najsličnija.

Portparol nemačkog predstavništva „Koka kole“ izjavio je da se kompanija „našla u situaciji da sa Lidlom ne može da postigne dogovor oko marketinške strategije“, dok je portparol Lidla samo kratko rekao da ne komentarišu poslovanje sa svojim dobavljačima.

Čelni ljudi Lidla u Austriji izjavili su za „Der Standard“ da kod njih sve ostaje isto:

– U Austriji se ništa neće promeniti. U ponudi ćemo i dalje imati ovo bezalkoholno piće – rekao je izvršni direktor Lidla Austrija i objasnio da Lidl Austrija deluje samostalno.

Trgovinski lanac Lidl poseduje oko 10.000 prodavnica po celoj Evropi, a kako je najavljeno, uskoro bi u Srbiji trebalo da bude otvoreno 15 prodajnih objekata ove nemačke kompanije.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор