Kakvo je u svetu poverenje u nemački proizvod?

made in germany-rs-mig01

Prema rezultatima ispitivanja javnog mnjenja u Nemačkoj, oznaka za zemlju porekla „Proizvedeno u Nemačkoj“ (Made in Germany) nije bitna, već kvalitet, prenosi „Dojče vele“.

Na inicijativu Brisela da se oznaka zemlje porekla uskladi sa carinskim propisima,političari i predsednici raznih udruženja iz Nemačke poručuju da „Made in Germany“ treba da ostane u upotrebi, jer je ona garant dobre pozicije koju u svetu uživaju nemački proizvodi. Kako se ističe, ovoj oznaci dugi niz godina ne veruje samo 70 odsto nemačkih potrošača, već i kupci širom sveta.

Državna Agencija za pružanje usluga „Germany Trade & Invest“ (GTAI), bivša savezna Agencija za informacije o spoljnoj trgovini, koja informiše nemačka preduzeća o tržištima u inostranstvu i prati inostrane preduzetnike prilikom otvaranja svojih firmi u Nemačkoj, navodi da su nemački proizvodi u Rusiji bili cenjeni još u vreme carevine.

– Jedna nemačka mašina dovoljna je da ruski preduzetnici svojim kupcima garantuju kvalitet, a ugostiteljski objekti nadmeću se ko će ugostiti poznatijeg nemačkog gosta. Na internetu potrošači o nemačkim proizvodima imaju samo reči hvale. U Rusiji se pod oznakom „Made in Germany“ podrazumeva kvalitet i pouzdanost – tvrdi Bernd Hones iz GTAI.

Štefen Ehninger iz kancelarije GTAI u Londonu, kaže da je reputacija proizvoda i usluga iz Nemačke u Velikoj Britaniji nepromenjeno dobra. On objašnjava kako veza Britanaca s nemačkim proizvodima i uslugama traje više od 110 godina i da je, sudeći po javnom mnjenju, ta veza još jača u posljednje vreme.

– „Made in Germany“ je u Brazilu još uvek garancija za pouzdanost, trajnost i kvalitet, međutim opada spremnost da se to i plati. Nemačke firme moraju da više investiraju u komunikaciju sa kupcima i servis. Potrebno je da se više približe kupcima, dakle da održavaju kontakt sa kupcima i nakon što kupe proizvod. Nemački proizvodi su omiljeni kod dobrostojećih građana, dok u srednjem sloju malo ko znaza njih – navodi Oliver Dene, izveštač GTAI-a iz Sao Paula.

Predstavnica GTAI u PekinguŠtefani Šmit kaže da je u Narodnoj Republici Kini oznaka porekla na nemačkim proizvodima, kao i ranije, dobar argument za kupovinu. Ona smatra da međutim, to ne vodi do uspeha, pošto se konkurencija na svim poljima veoma povećala, a firme koje proizvode u Kini moraju kupcima da objašnjavaju da su proizvodi često samo dizajnirani i projektovani u Nemačkoj, ali ne i izrađeni. Zbog toga Šmit poručuje da se ne treba više oslanjati na stari žig, već da je „budućnost u izgradnji sopstvenog brenda“.

– Nemački proizvodi su u Indiji na dobrom glasu, međutim to ne važi za sve svere života. Bez obzira što Indijci nemačke proizvode smatraju kvalitetnim, pre svega tehniku, visoke cene plaše potrošače. Nemački dizajn i životni stil nisu preterano omiljeni, za razliku od mašina, automobila ili kuhinje, objašnjava Katrin Pasvantis predstavnica GTAI iz Nju Delhija.

Martin Vikert, izvestilac GTAI iz Vašingtona, kaže da se u SAD nemački proizvodi smatraju kvalitetnim, preciznim i pouzdanim, ali posmatrano sa druge strane, to je neželjena konkurencija za proizvode sa oznakom „Made in USA“.

Kada se govori o Japanu, nemački proizvodi su takođe dosta cenjeni, pre svega automobili i mašine. Ipak, takva reputacija stalno mora ponovo da se dokazuje, tvrdi predstavnik GTAI u Tokiju, Detlef Ren, i dodaje da tamo oznaka „Made in Germany“ nije ograničena samo na proizvode, misleći pri tom na popularnost „Oktoberfest“ i nemačkih božićnih vašara u Japanu.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор