Kako je nastao nemački brend “Haribo”?

made-in-germany-rs-haribo

Radeći sa svojih 27 godina kao poslastičar u Bonu, Hans Rigel je 1920. godine odlučio da posao napusti kako bi započeo proizvodnju slatkiša u svojoj kuhinji.

Njegovi prvi proizvodi bili su tvrdi bezbojni slatkiši koje je prodavao lokalnim prodavnicama i na uličnim festivalima. Na početku je imao samo jednog radnika, odnosno njegova žena Gertruda je na svom biciklu raznosila i dostavljala slatkiše mušterijama.

Ubrzo potom, Rigel je osnovao svoju kompaniju i dao joj ime “Haribo”. Ime je nastalo kombinovanjem prva dva slova njegovog imena i prezimena i njegovog rodnog grada. Slatkiši koje je pravio sve su se bolje prodavali, ali je on želeo da napravi nešto što se može isticati u silnoj ponudi poslastica u Nemačkoj, prenosi “Telegram”.

Rigel je potom video da su gumene bombone veoma popularne na tržištu, međutim nije bio zadovoljan njihovim izgledom. Tada se prisetio medveda koji su plesali na jednom dečjem festivalu na kojem je bio, pa je došao na ideju da napravi gumene bombone u obliku medvedića.

Prvi gumeni Haribo medvedići bili su samo u zlatnoj boji, i duži i tanji od medvedića koji se danas proizvode, a za jedan cent se moglo dobiti dva komada. Za izradu što kvalitetnijeg proizvoda Rigel je koristio želatin. Deca su odmah pokazala veliko interesovanje za Rigelovim gumenim bombonama, zbog čega je za 10 godina kompanija Haribo zaposlila 160 ljudi. Do Drugog svetskog rata preduzeće je imalo više od 400 zaposlenih, a proizvodila je tonu slatkiša mesečno.

U firmi je zbog Drugog svetskog rata došlo do problema, pa je Haribo tokom ratnih godina imao samo 30 zaposlenih. Nakon Rigelove smrti 1945. godine, njegovi sinovi Hans i Paul su podigli kompaniju na noge i u roku od pet godina u njoj je bilo više od hiljadu zaposlenih.

Haribo je 1960. godine počeo sa probojem na međunarodna tržišta, kada je počeo sa proizvodnjom slatkiša kakve možemo kupiti danas, a 1967. godine oni su se pojavili u raznim bojama. Zlatni medvedići Haribo postali su 1975. godine zaštitni znak kompanije, a danas ovo nemačko preduzeće proizvodi 100 miliona gumenih bombona dnevno, i poseduje mnoštvo fabrika po celom svetu.

Nemački savezni sud pravde nedavno je odbacio tužbu kompanije Haribo, koja već nekoliko godina vodi spor protiv švajcarskog proizvođača slatkiša, “Lindt&Springl”. Haribo je ovaj spor pokrenuo zbog navodnog kopiranja njenih gumenih bombona u obliku medvedića.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор