U elektrotehničkoj i metalurškoj industriji u Nemačkoj, više hiljada radnika koje je organizovao sindikat IG Metal, juče je započelo seriju štrajkova širom zemlje, tražeći veće plate za 7%, nakon što su im udruženja poslodavaca ponudila povišicu od 3,6 posto u periodu od 27 meseci.
Agencija Rojters prenosi sa su obustavama rada pogođeni Porše, Mercedes i BMW, kao i Folksvagen koji je najavio zatvaranje tri fabrike u Nemačkoj, masovna otpuštanja i smanjenje plata preostalim radnicima za 10 posto. U Folksvagenovoj fabrici u Osnabriku 500 zaposlenih je tokom noćne smene prekinulo rad, a zatim je oko 4.000 njih stupilo u štrajk tokom jutarnje smene kako bi se pridružili demonstracijama. Iako je sledeća runda pregovora zakazana za sredu, šef radničkog saveta VW-a je zapretio da će ih prekinuti.
Britanska novinska agencija navodi da se koaliciona vlada kancelara Olafa Šolca suočava sa izazovima zbog loših izgleda za poslovanje, zbog čega postoji mogućnost da izgubi na izborima sledeće godine. Šolc je juče održao sastanke sa poslovnim liderima, uključujući direktora VW-a Olivera Blumea, čiji je tim objasnio kancelaru da je brzo rešenje problema malo verovatno.
U saopštenju Nemačke trgovinske i industrijske komore (DIHK) se navodi kako je njihovo istraživanje kompanija pokazalo da se zemlja suočava sa još jednom godinom ekonomskog pada, a da se rast ne očekuje ni naredne godine. Generalni direktor DIHK Martin Vansleben je izjavio da je u Nemačkoj prisutna ne samo ciklična, već i uporna strukturalna kriza. On je izrazio zabrinutost što Nemačka postaje ozbiljan ekonomski teret za Evropu, te pozvao na velike reforme.
Jedno drugo istraživanje Udruženja automobilske industrije VDA pokazuje da bi transformacija nemačke automobilske industrije mogla do 2035. godine dovesti do gubitka 186.000 radnih mesta, od čega se otprilike četvrtina već dogodila. U ovom izveštaju se ističe kako „postaje sve jasnije da Evropa, posebno Nemačka, sve više gubi međunarodnu konkurentnost“, pre svega jer je cena struje za nemačke kompanije do tri puta veća nego za međunarodne konkurente iz SAD ili Kine, a zemlja se suočava i sa najvišim porezima i rastom birokratskih obaveza.
I Međunarodni monetarni fond je pozvao na reforme u Nemačkoj, predlažući da vlada odbaci ustavom propisanu gornju granicu zaduživanja, odnosno dužničku kočnicu, i tako podstakne investicije.
Nemački ministar finansija Kristijan Lindner juče je sazvao odvojeni sastanak zbog problema u automobilskoj industriji, izrazivši tom prilikom neslaganje sa ministrom ekonomije Robertom Habekom koji je pozvao na ulaganje više milijardi eura u stimulisanje rasta industrije.
Оставите одговор