Nemačka hemijska kompanija “Henkel” ostvarila je u drugom kvartalu ove godine snažan organski rast prodaje, još bolju maržu i veću zaradu, uprkos negativnim uticajima valutnih kretanja i višim cenama materijala.
U poređenju sa istim kvartalom prethodne godine, Henkel je dostigao novi rekordan nivo prodaje od 5,143 milijardi eura, uz nominalni rast od 0,9 posto. Organska prodaja (bez uticaja valutnih kretanja i akvizicije/divesticije), zabeležila je snažan rast od 3,5 posto, dok je doprinos akvizicija i divesticija iznosio 3,5 posto.
– Podigli smo kvartalnu prodaju na najviši nivo ikada, dodatno smo poboljšali EBIT maržu i ostvarili najveću kvartalnu korigovanu zaradu u istoriji – izjavio je generalni direktor Henkela Hans Van Bajlen (Hans Van Bylen) i dodao da je Sektor Adhezivi Tehnologije ostvario veoma snažan organski rast od 5,2%, Sektor Deterdženti i kućna hemija dobar rast od 2,9%, a Sektor Beauty Care je poslovao u plusu od 0,4%.
Valutna kretanja od -6,1% su imala negativan uticaj na Henkelovu prodaju, a korigovani operativni profit (EBIT) je, sa 909 miliona eura u istom kvartalu 2017., zabeležio rast od 1,8% na novi rekordni nivo od 926 miliona eura. Korigovani prihod od prodaje (EBIT) porastao je za 0,2% na 18%. Obrtni kapital kao procenat prodaje bio je, sa 6,3% neto, iznad prošlogodišnjeg nivoa od 5,2%. Rast prodaje je bio potpomognut dvocifrenim rastom digitalne prodaje na nivou cele grupe, kao posledica snažnih rezultata u sektorima proizvoda široke postrošnje.
Korigovani prinos po prioritetnim akcijama (EPS) porastao je za 1,9 %, sa 1,55 eura na 1,58 eura. Valutna kretanja imala su negativan uticaj na EPS od -5,8 %, dok je korigovani prinos po prioritetnim akcijama, bez uticaja promena kursa stranih valuta, porastao za 7%.
Nemački proizvođač hemijskih preparata je izmenio svoju prognozu za poslovnu 2018. kojom potvrđuje očekivanja organskog rasta prodaje od 2 do 4 posto na nivou Henkel grupe. Po pitanju organskog rasta sada se očekuje 4 do 5 posto za Sektor Adhezivi Tehnologije, 2 do 4 posto za Sektor Deterdženti i kućna hemija, dok se u Sektoru Beaty Care očekuje pozitivan organski rast prodaje od 0 do 2%.
Оставите одговор