Muzički festival EXIT je u ovoj godini privredi Novog Sada i Srbije doneo novih 19,7 miliona eura, čime je ukupan doprinos ove manifestacije, od njenog osnivanja do danas, porastao na više od 220 miliona eura, pokazuje istraživanje „TIM Centra” iz Novog Sada.
Veći ekonomski doprinos EXIT festivala ove godine, u odnosu na 18,8 miliona eura iz 2021, rezultat je porasta nekoliko ključnih parametara, poput rekordne potrošnje i većeg udela stranih posetilaca. Pored toga, tu je i doprinos festivala u međunarodnoj promociji Novog Sada i Srbije kao destinacije, čija je vrednost neprocenjiva, poručuju organizatori istraživanja.
Kako se pokazalo ove godine, najveći broj anketiranih smatra da je EXIT, uz Novaka Đokovića, najpoznatiji srpski brend u inostranstvu. Čak 89,8 posto ispitanika smatra da festival pozitivno utiče na imidž Srbije globalno, dok je čak 97,8 posto ispitanika izjavilo da im se mišljenje o Novom Sadu popravilo ili ostalo isto nakon posete EXIT festivalu!
Festival je ove godine ugostio čak 200.000 posetilaca iz 107 zemalja sveta, pri čemu je najviše stranih gostiju stiglo iz Nemačke, Velike Britanije, Turske, Mađarske i Francuske, dok u regionu prednjače Slovenija, Bosna i Hercegovina i Hrvatska. Čak 91 posto posetilaca je u Novi Sad došlo baš zbog Exita, što je dokaz direktnog pozitivnog uticaja ove manifestacije na turizam, ali i na imidž Novog Sada i cele Srbije.
Posetioci su tokom festivala prosečno trošili 549 eura, što je više za 22% u odnosu na prošlu godinu. Turisti iz Zapadne Evrope trošili su prosečno 821 euro, a iz Istočne Evrope 720 eura, a broj stranih posetilaca još je bio veći nego prethodne godine, sa udelom od 65,4 posto, što je novi rekord od osnivanja festivala.
Inače, EXIT posećuje više fanova iz Zapadne Evrope (21 posto) nego iz Istočne (12,5 posto), sa drugih kontinenata je stiglo 7,8 posto gostiju, broj posetilaca iz regiona je tradicionalno visok (24 posto), a smeštaj je plaćalo 71,5 posto anketiranih. I procenat novih inostranih gostiju je nastavio da raste, budući da ih je među ispitanicima ove godine bilo čak 50,7 posto, dok je novih posetilaca iz Srbije bilo 38 odsto, prenosi b92.
Čak 75 posto ispitanika misli da muzički festivali mogu da naprave društvene promene. S tim u vezi, ovogodišnje izdanje bilo je posebno posvećeno mentalnom zdravlju, pa su se svuda po Petrovaradinskoj tvrđavi mogle videti poruke podrške i osnaživanja. Ovo je značajno pogotovo imajući u vidu da rezultati ankete pokazuju da je 86 posto ispitanika reklo da EXIT pozitivno utiče na njihovo mentalno zdravlje.
Istraživanje je sproveo novosadski „TIM Centar”, a rađeno je na reprezentativnom uzorku od 1.350 posetilaca EXIT festivala. Anketirani su isključivo posetioci koji su ulaznicu kupili, dok su učesnici, radnici, predstavnici medija, sponzora i institucija izuzeti iz ove studije.
Оставите одговор