Izvršni direktor kompanije Volkswagen putnički automobili Tomas Šefer upozorava da zbog visokih cena energije Nemačka i Evropska unija u proizvodnji baterijskih ćelija brzo gube atraktivnost i konkurentnost u poređenju sa SAD, Kanadom, Kinom, jugoistočnom Azijom i regionima širom Severne Afrike.
„Evropa nije cenovno konkurentna u mnogim oblastima, posebno kada su u pitanju troškovi struje i gasa, sve više gubimo kontakt. Ako ne uspemo da brzo i pouzdano snizimo cene energije u Nemačkoj i Evropi, ulaganje u energetski intenzivnu proizvodnju ili u nove fabrike baterijskih ćelija u Nemačkoj i EU biće praktično nemoguće. Stvaranje vrednosti u ovoj oblasti će se odvijati negde drugde”, napisao je Šefer u svom postu na Linkedinu.
Kao primer, on je naveo američki Zakon o smanjenju inflacije, uz napomenu da on kompanijama nudi veoma atraktivne podsticaje za ulaganja u nove fabrike i proizvodnju. Kako je istakao, širom Evropske unije su na snazi zastarela i birokratska državna pravila, zbog čega sugeriše da su EU hitno potrebni novi instrumenti kako bi se sprečila rastuća deindustrijalizacija, kao i da bi Evropa ostala privlačna kao lokacija za buduće tehnologije i radna mesta!
Inače, Volkswagen planira da, preko svoje kompanije za baterije PowerCo, otvori do 2030. godine šest fabrika baterija u Evropi. Kompanija je u julu već otvorila fabriku u Nemačkoj i potpisala ugovor o zajedničkom ulaganju 3 milijarde eura zajedno sa kompanijom Umicore. Od stalih planiranih fabrika baterija, dve bi bile u Švedskoj, jedna u Francuskoj, Španiji ili Portugalu i jedna u Poljskoj, Slovačkoj ili Češkoj.
Nemački proizvođač automobila ne samo da planira značajne investicije u fabrike u Evropi, već će do 2025. uložiti i 400 miliona eura kako bi širom kontinenta proširio infrastrukturu za punjenje električnih vozila. Na kraju celokupnog procesa, VW se nada da će do 2030. godine proizvesti 26 miliona potpuno električnih vozila.
Оставите одговор