Evropski proizvođači automobila dobiće dodatne tri godine za dostizanje ciljeva emisije ugljen-dioksida, koji su bili planirani da stupe na snagu ove godine, najavila je predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen.
U skladu sa važećim pravilima, kompanije poput Volkswagena plaćale bi penale ukoliko bi prosečna emsija flote njihovih prodatih automobila u 2025. prešla 93,6 grama CO₂ po pređenom kilometru. Te kazne bi iznosile 95 eura po svakom gramu CO₂ koji je iznad te granice, po svakom prodatom vozilu, prenosi agencija Bloomberg.
Stoga će krajem ovog meseca biti predložen amandman koji će industriji omogućiti veću fleksibilnost u primeni pravila o emisijama štetnih gasova, tako da će se, umesto godišnjeg obračuna, emisije računati u trogodišnjem periodu po sistemu „bankarstva i zaduživanja“. Ciljevi emisija ostaju isti, ali će industrija dobiti više prostora za prilagođavanje, što bi značilo da će automobilske kompanije moći ove godine da prodaju vozila sa većim emisijama, ako razliku nadoknade u naredne dve godine.
Inače, evropski proizvođači motornih vozila već neko vreme lobiraju za ublažavanje ovih pravila, nakon što je prošle godine došlo do pada prodaje električnih automobila, pa bi bez ove izmene mnogi mogli da budu kažnjeni milijardama eura zbog neispunjenih ekoloških ciljeva.
Proizvođači su do sada mogli izbeći deo ove kazne udruživanjem sa kompanijama koje su ispunjavale ciljeve, ali se javila bojazan da bi to finansijski koristilo kompaniji Tesla i kineskim proizvođačima koji bi dobijali stotine miliona eura od evropskih kompanija koje bi od njih kupovale „nulte emisije“.
Evropska unija planira i dodatne mere podrške auto-industriji, poput osnivanja industrijskog saveza za razvoj novih tehnologija, posebno u oblasti autonomne vožnje, kao i razmatranja uvođenja direktnih subvencija za evropske proizvođače baterija, a sve u cilju jačanja konkurentnosti evropskih automobilskih kompanija u odnosu na Teslu i kineske proizvođače električnih vozila.
Оставите одговор