Dve nemačke partije kupovale podatke o biračima

Dve vodeće političke partije u Nemačkoj kupovale su podatke o biračima od nekadašnjeg državnog poštanskog giganta, kompanije „Dojče post“, što im je omogućilo da političke marketinške poruke upućuju specificnim delovima biračkog tela, odnosno određenim ciljnim grupama.

Kako navodi list „Bild am zontag“, demohrišćani (CDU) i slobodne demokrate (FDP) su još 2005. godine počeli sa prikupljanjem informacija od firme ćerke Dojče posta, da bi uoči prošlogodišnjih izbora potrošili više hiljada eura za nabavku tih podataka.

Iako nisu davani lični podaci o biračima, informacije koje su „iscurele“ iz Dojče posta sadržale su podatke o članovima njihovih domaćinstava, njihovom obrazovanju i navikama, kao i druge socio-demografske informacije koje bi političkim partijama omogućile uvid u eventualne izborne navike nemačkih građana.

Partije su priznale su da su nabavile podatke o biračima, uz opravdanje da su se pridržavale strogih pravila o zaštiti podataka u Nemačkoj. U saopštenju Dojče Posta takođe se navodi da kompanija nije prekršila zakone o privatnosti i da ni sa jednom političkom partijom nije podelila adrese birača, prenosi „Politiko“.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор