Nemački BMW je u prvom kvartalu ove godine zabeležio rast prodaje automobila i sportskih terenskih vozila, uključujući i brendove Mini i Rols-Rojs, za 33,5 procenata, na 636.606 isporučenih primeraka, pri čemu se prodaja elektrifikovanih modela više nego udvostručila.
Na osnovu tih rezultata kompanija očekuje da će više nego udvostručiti dobit u tekućoj godini u odnosu na prošlu, opterećenu pandemijom korona virusa, a sa tim se slažu i rejting agencije koje podržavaju planove BMW-a u vezi sa proizvodnjom električnih vozila, prenosi Forbs.
U saopštenju nemačkog proizvođača vozila se navodi da je kompanija na putu da ove godine isporuči tržištu više od 100.000 potpuno elektrifikovanih automobila. Nakon ove objave akcije BMW-a su blago porasle na 88,86 eura, nastavljajući uspon sa januarskog najnižeg nivoa od oko 68 eura.
Kompanija je prošlog meseca izvestila da je u 2020. pre oporezivanja zabeležila pad dobiti od 27 procenata, na 5,2 milijarde eura, pri čemu je profit pao na 2,7 posto. Međutim, iz BMW-a sada poručuju kako očekuju da će se profit u tekućoj godini više nego udvostručiti, odnosno da će biti u rasponu između 6 i 8 posto.
Takođe, u kompaniji predviđaju da će do 2030. godine najmanje jednu u njihovoj ukupnoj prodaji činiti električna vozila, poput potpuno električnog modela i4 sedan, čija se promocija očekuje uskoro, i iX SUV, koji bi trebalo da bude lansiran do kraja ove godine, a koji će se pridružiti gradskim modelima i3 i SUV iX3. Sem toga, i brend Mini ima svoju električu verziju.
Agencija Mudis Investors Servis je prošlog meseca poboljšala izglede BMV-a sa „negativnih“ na „stabilne“, procenjujući da će rast globalne prodaje automobila i terenaca dostići 7 posto ove i 6 posto naredne godine, uprkos kratkoročnim problemima u prvoj polovini ove godine usled spore vakcinacije protiv korona virusa i nestašice poluprovodnika. Rejting agencija je procenila da će profit BMW-a skočiti na 7 posto.
Оставите одговор