Nemački automobilski gigant “Daimler”, u čijem je vlasništvu i brend “Mercedes”, predstavio je pod svojim vodećim američkim kamionskim brendom “Freightliner”, dva potpuno električna modela šlepera, “eM2” i “eCascadia”.
Novi šleperi pridružili su se modelima “Mercedes eActros”, “FUSO eCanter”, gradskom autobusu “Mercedes Citaro EV” i školskom autobusu “Thomas Built Saf-T Liner C2 Jouley”, čime je nemački proizvođač upotpunio svoju gamu električnih komercijalnih vozila.
U ovoj godini Daimler Trucks će kupcima u SAD isporučiti oko 30 EV kamiona. Po rečima člana Upravnog odbora kompanije, Martina Dauma, Daimler je neosporni lider u kamionskoj industriji, pa je namera da se ta pozicija zadrži i u segmentu električnih kamiona i autobusa.
– Nameravamo da postavljamo standarde i u ovom segmentu, jer smo u mogućnosti da ponudimo najbolje baterije, punjače, kontrolu energije… – istakao je Daum.
Freightliner eCascadia je baziran na klasičnom istoimenom modelu, najuspešnijem šleperu na duge staze u Severnoj Americi. Potpuno električni model ima bateriju od 550 kWh, koja mu omogućava domet od 400 km, a puni se do 80 posto svog kapaciteta za 90 minuta, što omogućava prelazak dodatnih 320 km.
Elektromotor od 730 KS je slabiji u poređenju sa glavnim konkurentom “Tesla Semi” motorom, kao i kada je u pitanju maksimalni domet, koji je kod Tesle, prema tvrdnjama Ilona Maska, oko 800 km, prenosi “b92”.
Za razliku od eCascadie, model eM2 je kamion srednje veličine, namenjen za lokalnu upotrebu i vožnju na kraćim distancama. Opremljen je baterijom od 325 kWh sa 480 KS i maksimalnim dometom od 370 km. Bateriji je potrebno sat vremena da bi se napunila do 80 posto kapaciteta, što ovom kamionu omogućava da pređe još 300 km puta.
– Sa svojim kamionima i autobusima želimo da naše kupce učinimo još uspešnijim. Ovo se odnosi na kamione i na tradicionalni i na električni pogon. Modele eCascadia i eM2 smo dizajnirali prema posebnim zahtevima naših kupaca u SAD – rekao je Frank Rajntjes, direktor firme “Daimler Trucks”.
Оставите одговор