Daimler iznajmio Teslu X, pa je rastavljao i oštetio

Nemački automobilski gigant “Daimler” se odlučio za prečicu u ispitivanju nove tehnologije konkurentskog proizvođača, te je u rent-a-car agenciji iznajmio “Teslu X”, a potom je rasklopao i testirao pod ekstremnim uslovima.

“Daimler je u julu i avgustu preko agencije “Sixt” iznajmio na sedam nedelja električni krosover “X” kompanije “Tesla”, u verziji sa baterijom od 100 kWh. Ovaj automobil inače pripada Moniki Kindlein i Manfredu van Rinsumu iz Bavarske, koji poseduju ukupno tri Tesle i iznajmljuju ih za venčanja i slične svečanosti”, piše nemački “Špigl”, a prenosi “B92”.

Vlasnicima je vozilo vraćeno oštećeno, dok je u pregradi za rukavice pronađena poruka koja je ukazivala na to da je njihov automobil bio u Mercedesovom tehnološkom centru u Zindelfingenu. Tokom perioda dok je vozilo bilo iznajmljeno, navodno je rastavljeno i ponovo sklopljeno, a podvrgnuto je i testovima u ekstremnim uslovima, uključujući tu izloženost toploti i vožnju po neravnoj stazi. Na vraćenom vozilu procenjena je štete koja se meri desetinama hiljada eura.

Istina je počela da izlazi na videlo kada su vlasnici saznali da je njihov automobil tokom rentiranja stigao čak do Barselone. To je izazvalo dodatnu sumnju, pa su zahvaljujući ugrađenom GPS sistemu otkrili da je njihov automobil vožen na test stazama u blizini Barselone i u Zindelfingenu, što takođe nije bilo pokriveno ugovorom sa agencijom za rentiranje. U agenciji kažu da su vlasnicima platili štetu i dodatnu sumu kao kompenzaciju za gubitak vrednost automobila usled oštećenja, ali par iz Bavarske tvrdi da svi gubici nisu nadoknađeni.

Naime, oštećenja na vozilu procenjena su na 15.674 evra, međutim, vlasici tvrde da su nakon popravki izgubili još 2.000 eura zbog pada tržišne verdnosti, a navode i gubitke zbog nemogućnosti iznajmljivanja svojih kola tokom perioda popravke. Van Rinsum je na kraju agenciji Sixt fakturisao troškove na čak 99.329 eura, a u tu sumu je uračunao sve popravke, poslovne gubitke dok se auto nije rentirao, penale u od 1.000 eura za svaki dan testiranja na test stazama, kao i obeštećenje zbog nepoštovanja ugovora o iznajmljivanju.

Agencija nije želela da imenuje klijenta kome je fakturisala troškove štete, a nemačkom magazinu je rečeno da u toj agenciji nisu bili obavešteni da će se automobil tokom rentiranja voziti po test stazi.

Vlasnici Tesle X sumnjaju da će uspeti da naplate sav novac koji potražuju, bilo od Sixta, bilo od Daimlera, jer su, prema njihovim rečima, obe kompanije pravno dobro zaštićene, tako da ne bi mogli da im pariraju u eventualnom sudskom postupku.

Iz Daimlera nisu komentarisali ovaj slučaj za Špigl, ali su potvrdili da je uobičajena praksa da auto-kompanije iznajmljuju modele konkurentskih proizvođača radi uporednih testova, a da osiguranje najčešće pokrije štetu nastalu na vozilu. Uz sličnu izjavu za sajt “Jalopnik”, iz kompanije su zamolili za razumevanje što ne komentarišu konkretan slučaj sa modelom X.

Jedan od razloga zašto je nemačka automobilska kompanija zainteresovana za Teslin krosover mogao bi biti upravo taj što “Mercedes” planira da 2019. izbaci na tržište svoj električni SUV model “EQC”.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор