Prema preliminarnim podacima, kompanija “Bosch” je u 2016, godini ostvarila dobit od gotovo 4,3 milijarde eura, ne računajući oporezivanje (EBIT).
Prodaja nemačke kompanije je u 2016. porasla na 73,1 milijarde eura, što predstavlja povećanje od 3,5 procenata, mada su istovremeno na rast prodaje negativno uticali efekti promene deviznog kursa za oko 1,3 milijarde eura, navodi se u saopštenju te kompanije.
Bosch je u regionu Evrope zabeležio rast prodaje na 38,6 milijardi eura, odnosno za 3,4 posto, dok je prodaja u Severnoj Americi ostala na nivou iz 2015. godine od 12,4 milijarde. U Južnoj Americi prodaja je nakon usklađivanja kursnih razlika porasla za 2,1 posto, ali je u nominalnom smislu opala za 5,7 procenata, na nivo od 1,3 milijarde.
U Azisko-pacifičkom regionu, zajedno sa Afrikom, Bosch je u prošloj godini ostvario rast prodaje od 8,1 posto, podigavši je na 20,8 milijardi eura, navodi se u saopštenju, a prenosi agencija “Tanjug”.
Grupacija Bosch širom sveta zapošljava 390.000 radnika, a u prošloj godini povećala je broj zaposlenih za 15.000, od čega najviše u azijsko-pacifičkom regionu i Centralnoj i Istočnioj Evropi. U prošloj godini Bosch je povećao i troškove za istraživanja i razvoj na oko 6,6 milijardi eura i uložio oko 300 miliona u novi centar za veštačku inteligenciju.
Nemački gigant u ovoj godini planira umereniji rast od 2,3 procenta za globalnu ekonomiju, dodaje se u saopštenju.
Оставите одговор