Nemačka automobilska kompanija BMW prodala je u 2022. godini oko 2,4 miliona automobila, ili gotovo za 100.000 manje u odnosu na 2021. godinu, ali je prodaju potpuno električnih vozila više nego udvostručila, javlja agencija DPA.
Što se tiče samo brenda BMW, bavarski proizvođač je prodao 2,1 milion automobila, takođe manje nego godinu pre, kada je bilo prodato 2,2 miliona BMW-a. Inače, pored istoimene marke, BMW grupaciju čine i marke Mini i Rolls-Royce.
Grupacija u saopštenju ističe da su „vrlo ponosni što marka BMW ostaje broj jedan u globalnom premium segmentu“, s obzirom na to da je Mercedes-Benz unazad nekoliko godina bio na prvom mestu.
Što se tiče električnih automobila, BMW je u 2022. zabeležio veliki porast narudžbina za modele i4, iX, iX1 i i7, zbog čega je udeo potpuno električnih vozila marki BMW i Mini dostigao gotovo 10 procenata udela u ukupnoj prodaji. U kompaniji kažu da im je cilj za ovu godinu da se taj udeo poveća na 15 posto.
Budući da su godinu za nama uglavnom obeležili nedostatak čipova na globalnom tržištu, stroge mere za suzbijanje epidemije korona virusa u Kini i inflacija u Evropi, sve to je uticalo na usporavanje proizvodnje i potražnje za vozilima.
Оставите одговор