U pokušaju da smanji uticaj svoje farbare na životnu okolinu, nemački BMW će preći na korišćenje farbi napravljenih od obnovljivih materijala poput bio-otpada ili ostataka nakon prečišćavanja otpadnih voda.
U kompaniji navode da će nova tehnologija pomoći da se sirova nafta eliminiše iz procesa proizvodnje boja. Sem toga, primenom ovih i drugih mera BMW očekuje da će do 2030. godine sprečiti emisiju više od 15.000 tona CO2, prenosi magazinauto.
Takve zelene boje pravi BASF, a BMW je prvi proizvođač automobila koji ih već koristi u svojim fabrikama u Evropi. Ne samo da su takve boje čistije, one smanjuju i emisiju ugljenika koji se izdvaja u procesu proizvodnje, transporta i prerade sirove nafte.
Pored novih boja, BMW u svojim fabrikama u Lajpcigu i Roslinu koristi i održivo proizvedenu zaštitu od korozije, kao i mat boje, hemijski identične onima koje su ranije korišćene, sa istim svojstvima, ali sa neuporedivo manjom količinom oslobođenog ugljenika.
U BMW-u tvrde da sve ove mere pomažu u smanjenju emisije CO2 iz proizvodnje boja za više od 40 provenata. Sem toga, bavarska kompanija je prošle godine uvela i novi proces pod nazivom „EcoPaintJet Pro“ koji omogućava još preciznije farbanje. Novi način rada pomoći će BMW-u da smanji emisiju ugljenika za 2.000 tona i uštedi 6.000 megavat-sati energije godišnje.
Оставите одговор